شناسهٔ خبر: 48975270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یمن: منتظر پاسخ مثبت فرستاده سازمان ملل به پیشنهاد صلح انصارالله هستیم

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که منتظر پاسخ مثبت سازمان ملل و فرستاده آن به یمن به ابتکار عمل پیشنهادی دبیرکل جنبش انصارالله است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای پس از نشستی با حضور سران جنبش انصارالله اعلام کرد که منتظر پاسخ مثبت سازمان ملل و فرستاده آن به یمن به ابتکارعمل پیشنهادی عبدالملک الحوثی، دبیرکل جنبش انصارالله است.

این شورا بار دیگر بر رفع محاصره فرودگاه بین‌المللی صنعا و بندر حدیده در غرب یمن پیش از هرگونه مذاکره‌ای درباره برقراری آتش‌بس در سراسر یمن تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: یمن با صلح شرافتمندانه بر اساس توصیفی که عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله در آخرین سخنرانی خود ارائه کرده است، موافق بوده و منتظر پیام‌های مثبت سازمان ملل متحد و فرستاده جدید آن به یمن در این خصوص است.

شورای عالی سیاسی یمن ضمن انتقاد از نقش سازمان ملل در جنگ این کشور، افزود: فرستاده جدید سازمان ملل باید از نقطه توقف فرستاده سابق کارش را آغاز کند. او باید از افتادن در دام اشتباهات گذشته اجتناب کند و بررسی‌های خود را از ابتدا آغاز نکند و همچنین محاصره تحمیل شده بر مردم یمن را نادیده نگیرد.

در این بیانیه تاکید شده است که هر کمکی که فرستاده سازمان ملل برای پیشبرد ماموریتش به آن نیاز دارد نباید از کشور‌های عضو ائتلاف متجاوز گرفته شود؛ چرا که این ائتلاف مانع صلح بوده و جنگ اقتصادی را در سایه محاصره بنادر و فرودگاه‌های یمن تشدید کرده است.

این شورا همچنین با اشاره به تحولات افغانستان گفت: تحولات افغانستان به دلیل نقش منفی و تخریبی آمریکا در منطقه و جهان رخ داده است.

شورای عالی سیاسی یمن در این بیانیه درباره درگیری اخیر حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که عملیات نظامی اخیر حزب‌الله در بستر طبیعی خود در پاسخ به استکبار و تجاوز دشمن صهیونیستی انجام شد.

انتهای پیام/

نظر شما