شناسهٔ خبر: 48968355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ادامه روند بازرسی ها از اصناف خراسان جنوبی در تعطیلات پیش رو

خبرگزاری صداوسیما

نظارت و بازرسی از اصناف در خراسان جنوبی و در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ایام تعطیلات پیش رو کما کان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، علی تهوری گفت: نظارت و بازرسی از اصناف در استان و در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ایام تعطیلات پیش رو کما کان ادامه دارد.

وی افزود: با توجه به مصوبات ستاد کرونا و ضرورت نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کنار بازرسان شبکه بهداشت، تیم‌های بازرسی این سازمان، پلیس نظارت بر اماکن عمومی، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی از روز جاری با بازرسی از واحد‌های صنفی با تذکر به متصدیان مبنی بر الزام به استفاده از ماسک و رعایت تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی با متخلفان مستند به قانون نظام صنفی برخورد می‌کند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به شیوع کرونای دلتا و ضرورت و اولویت حفظ سلامت مردم گفت: در سطح استان واحد‌های صنفی که شیوه نامه‌های بهداشتی را نقض کنند، علاوه بر معرفی به تعزیرات حکومتی بر اساس مصوبه ستاد استانی پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه متصدیان واحد‌های صنفی باید از ارائه خدمات به مشتریان فاقد ماسک خودداری کنند ، افزود: از مصرف کنندگان و مردم تقاضا داریم برای جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس در مراجعه به واحد‌های صنفی ضمن استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را نیز رعایت کنند.

تهوری همچنین با اشاره به ادامه نظارت بر فروش ماسک‌های استاندارد و دارای کد بهداشتی irc در واحد‌های صنفی گفت: بازرسی‌ها در این خصوص نیز با جدیت انجام و ماسک‌های فاقد کد بهداشتی و غیر مجاز جمع آوری می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان جنوبی از جمع آوری حدود ۶۰ هزار ماسک غیر مجاز در مرحله اول اجرای طرح بازرسی‌ها از اصناف استان خبر داد.

نظر شما