شناسهٔ خبر: 48964513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خشم مردم از سخنان خلاف واقع وزیر دفاع انگلیس درباره تحولات افغانستان

تارنمای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت بسیاری از مردم و تماشاگران هنگام پخش مصاحبه بن والاس درباره افغانستان به شبکه‌های اجتماعی روی آوردند تا خشم خود را از سخنان وزیر دفاع ابراز کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پس از این که در صبح روز دوشنبه شبکه تلویزیونی بی بی سی مصاحبه‌ای با بن والاس، وزیر دفاع انگلیس درباره افغانستان پخش کرد، به نوشته روزنامه دیلی اکسپرس، تماشاگران به خشم در آمدند.

تارنمای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت در ابتدای مصاحبه بی بی سی با وزیر دفاع انگلیس، مجری برنامه از بن والاس پرسید که شرایط در افغانستان چگونه و نقش دولت‌های آمریکا و انگلیس در ناکامی افعانستان تا چه اندازه است؟ وزیر دفاع انگلیس گفت این ناکامی به جامعه بین الملل مربوط می‌شود تا بفهمد که نمی‌توان یک شبه اوضاع را منظم کرد!

بن والاس ادامه داد درباره کشوری همچون افغانستان که تاریخی هزاران ساله دارد و دچار جنگ داخلی است، صد‌ها سال زمان لازم دارید تا وضعیت را عادی کنید.

او افزود نمی‌توان انتظار داشت با ورود به یک کشور و خروج از آن، اوضاع بهبود یابد و مدعی شد نیمی از ماموریت آمریکا و انگلیس در حمله به افغانستان موفق بوده است.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه مصاحبه با بی بی سی گفت: ما در سال ۲۰۰۱، طالبان و القاعده را حذف کردیم و با مرگ اسامه بن لادن، القاعده تضعیف شد و تهدید حملات القاعده در خیابان‌های انگلیس پایان یافت. او افزود در ۲۰ سال اخیر، انگلیس امن‌تر شد و در این ۲۰ سال، دستاورد‌های فراوانی داشتیم.

تارنمای روزنامه دیلی اکسپرس نوشت بسیاری از تماشاگران بی بی سی، با قطع برنامه ها به شبکه‌های اجتماعی همچون توئیتر روی آوردند تا خشم خود را از سخنان وزیر دفاع انگلیس ابراز کنند.

روزنامه دیلی اکسپرس نوشت: غرب و از جمله انگلیس، مسئول تعمیق تنش‌ها در کابل و بی ثباتی ایجاد شده در افغانستان است.

به نوشته دیلی اکسپرس، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر بیرون کشیدن نیرو‌های نظامی آمریکا از منطقه، متحدان آمریکا از جمله انگلیس را ناچار ساخت نظامیانشان را از افغانستان خارج سازند.

این روزنامه نوشت جو بایدن، همچون دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیش از خودش، درباره هدف از حضور آمریکا در افغانستان تردید داشت و به همین علت، نه تنها از شمار نظامیان آمریکایی کاست بلکه گفتگو با طالبان را آغاز کرد و به این گروه مشروعیت بخشید.

روزنامه دیلی اکسپرس نوشت تخلیه سریع باقی مانده سربازان آمریکایی و متحدانشان از افغانستان در تابستان امسال، فاجعه بارتر بود زیرا نیرو‌های امنیتی افغانستان را از حمایت‌های فناوری و هوایی محروم کرد.

به نوشته دیلی اکسپرس، با اینکه آمریکا از سال ۲۰۰۱ میلادی، ۶۴ میلیارد پوند برای آموزش و تجهیزات ارتش افغانستان هزینه کرد، به علت نبود حمایت‌های پشتیبانی، ارتش افغانستان نتوانست در برابر طالبان بایستد.

انتهای پیام/

نظر شما