شناسهٔ خبر: 48951201 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس اتاق ایران در نشستی با وزیر پیشنهادی صمت؛

همه برای بهبود شرایط اقتصادی کشور پای کار بیایند

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: شرایط اقتصادی کشور خاص و تنها فرصتی است که همه برای بهبود این شرایط پای کار بیاییم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری صدا و سیما آقای غلامحسین شافعی که به اتفاق اعضای هیئت رئیسه و معاون اتاق بازرگانی میزبان سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در اتاق ایران بود افزود: به طور حتم دولت سیزدهم با چالش‌های بزرگ روبرو خواهد بود و ما در اتاق بازرگانی اعتقاد داریم که شاید فرصت زیادی برای حل مسائل اقتصادی نداشته باشیم از این رو باید از همین فرصت باقی مانده برای هم افزایی توانمندی‌ها و بهبود شرایط اقتصادی استفاده کنیم، زیرا امکان آزمون و خطا نداریم.

<div id="video-display-embed-code_6852943"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3194332/6852943?width=600&height=340"></script></div>

وی اضافه کرد: جناب آقای فاطمی امین شما سال‌های سال عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و در سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی هم بودید امری که می‌توان شما را به عنوان فعال اقتصادی به حساب آورد و قرابت شما رابا بنگاه داری برای همه روشن می‌کند این نقطه امیدی برای فعالان اقتصادی است که فردی با این مشخصات در جایگاه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری صنعت معدن و تجارت کشور قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق ایران گفت: شما احاطه بالایی به بخش خصوصی دارید، اما نمایندگانی که از وزارت صمت در اتاق بازرگانی عضو می‌شوند تا کنون عضویت این افراد نتایج خاصی را برای تولید و اقتصاد کشور در پی نداشته است که باید در دوره شما این رویه متحول شود.

آقای فاطمی‌امین وزیر پیشنهادی صمت به منظور شنیدن دیدگاه‌های بخش خصوصی در نشستی صمیمانه در جمع اعضای هیئت رئیسه و معاونان اتاق بازرگانی ایران حضور یافت.

 لزوم استفاده از نظر بخش خصوصی در تدوین سیاست‌های اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: دولت در تدوین سیاست‌های اقتصادی از نظر مشورتی بخش خصوصی استفاده کند زیرا با این اقدام اجرای برنامه‌های اقتصادی تسهیل می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_6853975"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3194332/6853975?width=600&height=340"></script></div>
 
آقای غلامحسین شافعی پس از نشست اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی با وزیر پیشنهادی صمت افزود: در شرایط موجود و با حساسیت زمانی کنونی، همه توان بخش خصوصی برای پیشبرد اقتصاد کشور در اختیار وزارت صمت قرار خواهد گرفت.
 
وی اضافه کرد: وزیر پیشنهادی صمت هم از هم اکنون تعامل با بخش خصوصی را آغاز کرده است که اگر این تعامل ادامه‌دار باشد می‌توانیم مسائل اقتصادی را مطلوب‌تر از گذشته پیش ببریم و اجرایی شدن برنامه ها هم تسهیل می‌شود.
 
شافعی گفت: شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که نهادی قانونی است نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود میان دولت و بخش خصوصی را حل کند که با حضور آقای فاطمی‌امین امیدواریم این شورا در بهبود کسب و کار موثرتر از قبل عمل کند.
 
وی با بیان این که وزیر پیشنهادی صمت سال‌ها در اتاق بازرگانی, عضویت و در بین فعالان اقتصادی حضور داشته است افزود: معرفی فاطمی‌امین به عنوان وزیر صمت خبر امیدوارکننده‌ای در بین فعالان اقتصادی بوده است.
 
در این نشست آقای امیرزاده عضو هیئت رئیسه اتاق ایران، بخش ساخت داخل وزارت صمت را نیازمند اصلاح دانست و توجه به امر تحقیق و توسعه را در این وزارتخانه خواستار شد.
 
آقای علاء الدین میرمحمد صادقی عضو هیئت رئیسه اتاق تهران هم تعامل و همکاری بیشتر وزارت صمت با فعالان بخش خصوصی را خواستار شد.
 
همچنین آقای حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق ایران لزوم ارائه برنامه جدی برای بهبود فضای کسب و کار تامین مالی بنگاه‌های توسعه‌گر را خواستار شد.
 
آقای مسعود خوانساری عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای افزایش صادرات باید هدف گذاری‌های مشخصی داشت که درگیر بروکراسی‌های اداری و مجوزهای زائد نشود.
 
آقای کرباسی معاون بین‌الملل اتاق ایران هم توجه به اعزام رایزنان بازرگانی خبره و متخصص را به کشورهای هدف صادراتی برای شناخت آن بازار و افزایش صادرات خواستار شد.
 
آقای مظفر علیخانی معاون استان‌های اتاق بازرگانی هم همسو شدن سیاست‌های تولیدی و تجاری, ارتقای جایگاه سیاست‌گذاری وزارت صمت در حوزه تولید و ارتباطات بازرگانی بین‌المللی را امر مهم توصیف کرد و گفت: اصلاح سیاست‌های ارزی و تجاری نیز از نکات بسیار مهمی است که نباید در انحصار بانک مرکزی باشد.
 
آقای رمضانی دبیرکل اتاق بازرگانی ایران هم از اجرا نشدن درست سیاست‌های کلی اصل 44 انتقاد کرد و گفت: این اجرای نادرست موجب شد دولت فربه‌تر و بخش خصوصی و تعاونی کشور کوچک‌تر شوند و رقابت ناعادلانه‌ای بین بخش خصوصی و شبهه دولتی شکل گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما