شناسهٔ خبر: 48949899 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

وزیر خارجه پیشنهادی تقویت مراودات با همسایگان را پیگیری می‌کند

تهران - ایرنا- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تبادلات و مراودات با همسایگان همراه تقویت گفتمانی انقلاب و جبهه مقاومت،‌ از جمله برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه بود که در نشست کمیسیون مطرح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «مجید نصیرایی» با اشاره به نشست امروز دوشنبه اعضای کمیسیون فرهنگی با حسین امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه اظهار کرد: در نشست امروز درباره برنامه‌ها و رویکردهای وزیر پیشنهادی امور خارجه در دولت سیزدهم صحبت شد و همکاران کمیسیون نیز پیشنهادات و نظرات خود را بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: ارتباط و تقویت تبادلات و مراودات با همسایگان از جمله موضوعات مطرح شده در جلسه امروز بود که در سالیان گذشته کمتر به آن توجه شده است. بهبود رویکرد اقتصادی دستگاه دیپلماسی هم از درخواست‌های نمایندگان بود که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی امورخارجه نیز تقویت این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تقویت مناسبات فرهنگی به عنوان دیگر برنامه وزیر پیشنهادی امورخارجه گفت:‌ تقویت مناسبات فرهنگی با کشورهای اسلامی و همسایگان از دیگر رویکردهایی بود که مورد توجه آقای عبداللهیان و نمایندگان عضو کمیسیون قرار دارد.

نصیرایی درباره تقویت جبهه مقاومت به عنوان دیگر برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم در سیاست خارجه تقویت جبهه مقاومت است که باید هم وزیر امورخارجه گفتمان انقلابی و جبهه مقاومت را تقویت کنند و هم نمایندگان و مسوولان در این راه همراه شوند.

 به گزارش ایرنا آیت الله سید ابراهیم رییسی چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه فهرست اسامی کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.روز شنبه این هفته هم محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نامه رییس جمهوری را اعلام وصول کرد و از همان روز کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی برنامه ها و سوابق وزیران پیشنهادی را در دو نوبت صبح و عصر آغاز کردند که این نشستها تا ظهر فردا سه شنبه ادامه خواهد یافت. به گفته عضو هیات رییسه مجلس، جلسه رای اعتماد وزیران از ۳۰ مرداد آغاز می‌شود.

نظر شما