شناسهٔ خبر: 48944176 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ضرورت کاهش ظرفیت حمل مسافر به یک سوم/ مبالغ بلیت اتوبوس استرداد داده می‌شود

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری گفت:بخشنامه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با کاهش ظرفیت حمل مسافر به یک سوم لازم الاجرا است.

صاحب‌خبر -

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بخشنامه امروز در رابطه با کاهش یک سوم ظرفیت لازم الاجرا است گفت:  طبق بخشنامه ای که امروز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید ظرفیت جابه جایی مسافر تا ۵ روز به یک سوم کاهش یابد و هم اکنون اجرای آن الزامی شده است.

او افزود: مسافرانی که بلیت خریداری کرده اند، مبالغ پرداختی آن ها به صورت کامل استرداد می شود و این موضوع به صورت کامل توسط مدیران رصد می شود.

باقر جوان اظهار کرد: در حال حاضر با همکاری مرکز مدیریت راه‌ها به صورت کامل رفت و آمد ناوگان عمومی جاده ای و خودرو‌ها را رصد می‌کنیم.

او تصریح کرد: رانندگان به صورت کامل از تمامی مصوبات و قوانین در بخش ناوگان جاده‌ای تمکین می‌کنند و در صورتی که تخلفی در این بخش صورت گیرد، توسط سازمان راهداری با راننده و همچنین شرکت حمل و نقلی برخورد می‌شود.

باقر جوان با بیان اینکه به هیچ عنوان تاکنون اخطاری در رابطه با کاهش فاصله گذاری اجتماعی به شرکت‌های حمل و نقلی و یا پایانه‌های حمل و نقلی داده نشده است، گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت روزانه و ساعتی این موضوع را رصد می‌کند و تاکنون هیچ اخطاری به ما داده نشده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای توضیح داد: در حال حاضر رانندگان خود به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید بسیار زیادی دارند، اما در صورتی که تخلفی از این افراد سر بزند با آن‌ها برخورد خواهد شد.

باقر جوان اظهار کرد: به صورت کامل تمامی ناوگان در مبدا و مقصد ضدعفونی می‌شوند و در صورتی که مسافری به ما اعلام کند که راننده در بین مسیر مسافری بدون دریافت کد ملی و یا خارج از ظرفیت فاصله گذاری اجتماعی سوار کرده، هم با خود راننده و هم با شرکت حمل و نقلی برخورد خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: به هیچ عنوان از تخلف راننده و یا شرکت‌های حمل و نقلی در این حوزه چشم پوشی نمی‌کنیم و به صورت کامل در این بخش نظارت و رصد می‌کنیم.

باقر جوان بیان کرد: در این تعطیلات چند روزه هم ظرفیت ناوگان جاده ای و موضوع استرداد بلیت ها و هم فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل توسط تمامی بخش ها و در تمامی استان ها نظارت می شود.

انتهای پیام/

نظر شما