شناسهٔ خبر: 48938493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار گلستان:

ظرفیت‌ ریلی اینچه‌برون برای حمل‌ونقل کشور ارزشمند است

سیدحسین حسینی

استاندار گلستان ظرفیت‌های ریلی اینچه‌برون را برای حمل‌ونقل کشور ارزشمند دانست و گفت: راه‌آهن اینچه‌برون فرصتی کم‌نظیر برای شکل‌گیری مسیر حمل‌ونقل شمال به جنوب کشور است و می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مؤثر باشد.

صاحب‌خبر -

هادی حق‌شناس امروز یکشنبه ۲۴ مرداد در آیین ورود اولین قطار باری حامل واگن‌های عریض زغال‌سنگ از قزاقستان به اینچه‌برون گلستان با حضور مدیران ارشد استان و ایدجان آیداشف سرکنسول قزاقستان در گرگان، اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۹۳ راه‌آهن اینچه‌برون افتتاح شد و در سال جاری تبدیل راه‌آهن عریض به نرمال انجام شد که موجب می‌شود توقفی وجود نداشته باشد.

وی افزود: امروز شاهد حمل مستقیم زغال‌سنگ از قزاقستان به ذوب‌آهن‌های کشور هستیم و امیدواریم این اقدام سرآغازی برای افزایش صادرات و واردات باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: راه‌آهن اینچه‌برون از مزیت ارتباط با کشورهای اوراسیا، بندر خشک اینچه‌برون که مجوز آن را اخذ کرده‌ایم و منطقه آزاد اینچه‌برون که بندر خشک در دل آن قرار دارد، برخوردار است که می‌تواند در کاهش هزینه‌های واردات و صادرات تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس خاطرنشان کرد: امیدواریم این مسیر ریلی در اتصال دریای خزر به خلیج‌فارس و انتقال کالا نقش مؤثری داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما