شناسهٔ خبر: 48930469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکسینه شدن یک چهارم جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون حدود ۲۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دکتر مهدی قلیان در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: این تعداد در جمعیت بالای ۴۵ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۵۸ درصد است.
وی گفت: روزانه ۵۵ هزار دز واکسن کرونا در خراسان رضوی تزریق می‌شود که از این میزان ۳۵ تا ۴۰ هزار دز آن مربوط به حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
قلیان ادامه داد: بسیج جامعه پزشکی با استقرار تیم‌های واکسیناسیون و همکاری آستان قدس رضوی، طرح واکسیناسیون ۵۰۰ هزار تا یک میلیون نفر از ساکنان مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد را آغاز کرده است.

وی رتبه خراسان رضوی از نظر ابتلا به کرونا در بین استان‌های کشور را در میانه‌های جدول عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد کل بستری شدگان کرونایی استان خراسان رضوی متعلق به کلانشهر مشهد است.
قلیان گفت: در هیچ دوره ای، شمار مبتلایان سرپایی و بستری کرونا در خراسان رضوی به اندازه موج پنجم آن نبوده، به طوری که در آبان ماه بیشترین تعداد بیماران این استان ۲ هزار و ۱۳۰ مورد بوده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در بخش سرپایی روزانه ۸۸۰۰ آزمایش کرونا در قالب "پی. سی. آر و رپید تست" برای مراجعه کنندگان به مراکز منتخب کرونای زیر پوشش این دانشگاه انجام می‌شود.

نظر شما