شناسهٔ خبر: 48929768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ساختار احزاب باید تقویت شوند/ احزاب در کشور زینت‌المجالس هستند

فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش احزاب در کشورمان توضیحاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت احزاب اجتماعی در کشور بیان کرد: در همه جای دنیا دو ساختار سازمان دهی شده در بین مردم وجود دارد، یکی نهادهای مدنی و ngo ها و دیگری احزاب و تشکل ها و انجمن های صنفی و سندیکاهای مختلف.

او ادامه داد: نهادهای مدنی عمدتا در مسیر اقدامات خیرخواهانه و فعالیت‌های اجتماعی تشکیل می شوند و قادر به دخالت در مسائل سیاسی کشور نیستند و عمدتا به عنوان یک باشگاه اجتماعی مطرح هستند، اما در دنیا احزاب و تشکل‌های سیاسی در ساختار سیاسی اثر دارند به خصوص در کشورهایی که ساختارشان نظام حزبی است و نظام پارلمانی حرف اول را در روند سیاسی می زند، اما خود اصناف و قشرهای مختلف می توانند در سازمان های مربوط خود حضور داشته باشند و کسب و کارهای کوچک تر و تعاونی ها را در اختیار داشته باشند.

کنعانی مقدم افزود: متاسفانه در کشورما سندیکاها هیچ توانایی اجرایی ندارند در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا سندیکاها تصمیم می‌گیرند که قیمت ها بالا رفته و یا کاهش یابد و فشار بر روی دولت ها می آورند و اعتصاب های سراسری راه می‌اندازند ؛ برای مثال سندیکاهای کارگری و صنفی، معلمان و دانشجویان و ... داریم و در کشور باید مجموعه ای از اینها را داشته باشیم، اما شرایط این است که در قوانین و مقررات کشور جایگاهی برای اعمال قدرتشان در نظر گرفته شود و گرنه همه زینت المجالس خواهند بود.

دبیرکل حزب سبز درباره راهکار این موضوع هم بیان کرد: در کشورما ساختار احزاب باید تقویت شوند و احزاب موثر و قدرتمندی حضور داشته باشند، در زمینه ngo  و نهادهای مدنی هنوز این اراده وجود ندارد که اینها را تقویت کند، بنابراین باید در قوانین جایگاهی برای اینها در نظر گرفته شود تا اثرگذار باشند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما