شناسهٔ خبر: 48918501 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جدیدترین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

جدیدترین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی در ادامه بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر بر اساس جدیدترین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی بیش از ۸۰ درصد داوطلبان آزمون نهضتی‌ها پذیرفته شدند. علاوه بر معلمان نهضتی معلمان قرآنی و معلمان طرح امین نیز در آزمون نهضتی‌ها شرکت کردند. در این میان کمیسیون آموزش در تلاش است که مجوزی از وزارت آموزش و پرورش دریافت کند نا معلمان رد شده  در آزمون اخیر بتوانند به صورت حق التدریس فعالیت کنند. معلمان پذیرفته شده نیز پس از گذراندن دوره تخصصی در دانشگاه فرهنگیان به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش می شوند.

 

استخدام آموزشیاران نهضت

 

آخرین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

علیرضا منادی سفیدان با بیان اینکه بر اساس مصوبه مجلس آزمون استخدامی از معلمان نهضتی برگزار شد، یادآور شد: در مجلس دهم قانونی به تصویب رسید که از نیروهای نهضتی آزمون گرفته شود و این آزمون در 20 تیرماه 1399 اخذ شد و و از حدود 24 هزار شرکت کننده 17 هزار 500 نفر قبول 6 هزار 500 نفر نیز رد شدند.نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: البته برخی افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا در آزمون سال گذشته شرکت نکردند؛ نهایتا مجلس یازدهم برای بازماندگان آزمون سال 1399 مصوبه‌ای را داشت تا این عزیزان بتوانند در یک آزمون دیگر شرکت کنند.

 

جدیدترین اخبار استخدام آموزشیاران نهضت سوادآموزی

 

چه گروه‌هایی مجاز به شرکت در آزمون استخدامی نهضتی‌ها بودند؟

وی ادامه داد: با مصوبه‌ای که در صحن علنی مجلس به تصویب رسید مقرر شد برای سال 1400 علاوه بر معلمان نهضتی که مجموعاً حدود 7 هزار معلم هستند به علاوه معلمان قرآنی و معلمان طرح امین نیز در آزمون نهضتی‌ها شرکت کنند که تعداد متقاضیان برای آزمون 1400 به 15 هزار داوطلب رسید.منادی سفیدان با بیان اینکه ما در مجلس یازدهم به وعده خود عمل کردیم، گفت: بر این اساس وعده‌ای به معلمان دادیم عملی شد و از 15 هزار داوطلب حدود 12 هزار و 500 نفر پذیرفته شدند که رقمی بالای 80 درصد است.

 

 

ادامه همکاری با معلمان رد شده در آزمون

وی اضافه کرد: همچنین تلاش هستیم، مجوزی از وزارت آموزش و پرورش اخذ کنیم تا معلمان پذیرفته نشده در آزمون اخیر نیز بتوانند به صورت حق التدریس با آموزش و پرورش ادامه همکاری دهند. چراکه در قانون مصوب مجلس قبل قید شده آموزش و پرورش مکلف به قطع همکاری با داوطلبان رد شده در آزمون استخدامی است. رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم تصریح کرد: معلمان پذیرفته شده نیز پس از گذراندن دوره تخصصی در دانشگاه فرهنگیان باید به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش شوند.

 

 

<div id="video-display-embed-code_306664" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/98675/306664?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما