شناسهٔ خبر: 48916244 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دفع حملات طالبان به شهر‌هاي شمالي افغانستان

صاحب‌خبر -
دفع حملات طالبان به شهر‌هاي شمالي افغانستان
خبرگزاری آریا- همزمان با دفع حملات طالبان به شهرهای شمالی افغانستان، وزارت دفاع این کشور از کشته شدن 172 نفر از اعضای طالبان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، وزارت دفاع افغانستان امروز (جمعه) اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در استان‌های ننگرهار، لوگر، وردک، قندهار و بلخ، 172 نفر از اعضای طالبان کشته و 107 نفر از آن‌ها زخمی شدند.
پلیس بلخ نیز امروز اعلام کرد: دیشب طالبان به کمربند‌های امنیتی شهر مزار شریف مهمترین شهر شمالی افغانستان حمله کردند که این حمله با مقاومت نظامیان و نیرو‌های مردمی مواجه شد و شکست خورد.
همچنین طالبان به شهر «میمنه» مرکز استان فاریاب در شمال افغانستان حمله کردند که این حمله نیز دفع شد و 27 نفر از طالبان کشته شدند.
شهر مزارشریف که مهمترین شهر شمال افغانستان و در کنترل دولت افغانستان است به شدت در روز‌های اخیر هدف حملات طالبان قرار گرفته است.
در تازه‌ترین اقدام، مارشال دوستم و عطامحمد نور رئیس شاخه حزب جمعیت اسلامی افغانستان تصمیم گرفتند که از شهر مزارشریف دفاع کنند؛ مسئولیت فرماندهی نیرو‌های مردمی در شمال افغانستان نیز به عطا محمد نور سپرده شده است و مارشال دوستم نیز بر عملیات نیرو‌های مردمی در برابر طالبان نظارت می‌کند.

نظر شما