شناسهٔ خبر: 48913113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمادگی اصناف و بسیج برای همکاری در طرح‌های مقابله با کرونا

مسئول سازمان بسیج اصناف از آمادگی بسیج اصناف برای واردات واکسن و مقابله با کرونا و عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، غلامرضا حسن پور با در این نشست، مقابله با کرونا موضوع اول کشور را کرونا دانست و گفت: ما در جنگ واقعی با کرونا قرار گرفته‌ایم و مهم است که چگونه باید با مساله اول کشور برخورد کنیم.
وی با بیان اینکه برای موفقیت درمبارزه با کرونا علاوه بر بخش‌های درمانی و مردم باید همه ظرفیت‌های اصناف و اتاق‌های صنفی را پای کاربیاوریم، گفت: بحث واکسیناسیون اصناف را در اولویت قرار داده ایم و مساجد و امامزاده‌ها ظرفیت‌های بزرگی اند که برای واکسیناسیون اعلام همکاری کرده‌اند.
حسن پوربا اعلام آمادگی بسیج اصناف برای واردات واکسن و اینکه با حضور جدی وارد کنندگان به هر میزانی که تخصیص ارز داده شود، آمادگی انجام این کار را داریم، گفت: اگر وزارت بهداشت ساز و کاری را آماده کند تا زمانی که پزشکان یک نسخه را برای بیمار تجویز می‌کنند، نسخه‌ها در یک سامانه باشد؛ رده‌های بسیج این نسخه‌ها را از مردم می‌گیرند و دارو‌ها را تهیه و به مردم تحویل می‌دهند.
وی گفت: یکی از مشکلات در صف داروخانه‌ها حضور دلالان در صف داروخانه‌هاست که با این طرح و با همکاری بسیج می‌توان دلالی در صف دارو‌ها را حذف کرد.
حسن پور با بیان اینکه احتمال تمدید محدودیت‌ها وجود دارد، تصریح کرد: اگر مسئله اول کشور کروناست همه ما باید تبعیت کنیم و از کل مجموعه بسیج باید یک صدا بیرون آید و هر تصمیمی ستاد ملی کرونا گرفت ما به میدان می‌آییم و تبعیت می‌کنیم.
مسئول سازمان بسیج اصناف با اشاره به اینکه در خصوص تامین ماسک هیچ مشکلی نداریم، مطرح کرد: در ابتدای ماه محرم میلیون‌ها ماسک به صورت رایگان توسط بسیج اصناف توزیع شده است.
وی با تاکید بر اینکه برای تامین اکسیژن؛ طرح "نذر نفس" راه افتاده است و آمادگی داریم که این طرح را توسعه بدهیم، افزود: باید همگی وسط میدان بیاییم و کار مقابله با کرونا را دنبال کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما