شناسهٔ خبر: 48911667 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرتوی در گفتگو با دانشجو:

روزانه ۱۵۰ نفر زائر با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند + فیلم

مسئول گروه‌های جهادگر درمانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ نفر از افرادی که با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، از زائران هستند.

صاحب‌خبر -

پرتوی، مسئول گروه‌های جهادگر درمانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی در گفتگوی زنده تلویزیونی با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو با اشاره به اینکه شرایط کرونا در مشهد در وضعیت بحرانی قرار گرفته، اظهار کرد: بیمارستان‌های امام رضا (ع)، قائم (عج) و شهید هاشمی نژاد بیماران مبتلا به کرونا را در مشهد پذیرش می‌کنند که ظرفیت بخش‌های کرونایی این بیمارستان‌ها در حال تکمیل است.

پرتوی بیان کرد: تعدادی بیمارستان نیمه صحرایی در نقاط مختلف شهر مشهد با حضور سردار سلامی به بهره برداری رسیده است. در این بیمارستان‌ها تخت‌هایی برای بستری بیماران مبتلا به کرونا درنظر گرفته شده تا بار مراجعه به بیمارستان‌ها کاهش یابد و کار کادر درمان کمتر شود.

مسئول گروه‌های جهادگر درمانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی افزود: فراخوانی برای جذب جهادگر درمانی منتشر کرده ایم که براساس آن تاکنون ۶۰۰ نفر برای حضور در مراکز درمانی اعلام آمادگی کرده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش ۶ ساعته برای حضور بر بالین بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را دیده اند و ۲۰۰ نفر از آنان به مراکز درمانی اعزام شده اند.

پرتوی تأکید کرد: جذب جهادگران و گروه بندی آنان همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی مشهد، گفت: سوال اینجاست که چرا هنوز راه‌های ورودی و خروجی شهر باز است و مسافران از راه‌های هوایی و زمینی به شهر وارد می‌شوند.

مسئول گروه‌های جهادگر درمانی بسیج دانشجویی خراسان رضوی تصریح کرد: روزانه بیش از ۱۵۰ نفر از افرادی که با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند، از زائران هستند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌هایی برای زیارت مجازی وجود دارد و از مردم خواهش می‌کنیم که برای زیارت حضرت رضا (ع) سراغ این روش‌ها بروند و فعلا به مشهد نیایند.

 

مشروح این گفتگو را در فیلم زیر ببینید: 

<div id="video-display-embed-code_1464568" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/956086/1464568?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما