شناسهٔ خبر: 48907675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درمانگاه وقفی ویژه سالمندان در کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه- ایرنا- اداره اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، یک واحد مسکونی وقفی متعلق به خانم «طلعت شریفی‌اسعد» را روز شنبه به عنوان درمانگاه مختص سالمندان و کودکان اوتیسمی افتتاح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه روز شنبه در حاشیه افتتاح این درمانگاه در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهای ماندگار در جامعه سنت حسنه وقف است و واقف وقتی که ملکی را وقف می‌کند برای آن نیتی قرار می دهد.

حجت الاسلام «محمد صالحی» افزود: این ساختمان در سال‌های گذشته برای امر درمان سالمندان وقف شده بود و تاکنون استفاده دیگری از آن می شد تا اینکه مجمع خیرین سلامت این مکان را احیا کردند و از این پس به سالمندان خدمات بهداشتی و درمانی رایگان ارایه خواهد داد.

وی اظهار داشت: نیت اصلی این مرکز خدمت به سالمندان است اما هدف دوم آن ارایه خدمات به کودکان اوتیسمی نیز است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: این مرکز روزانه از ساعت هشت تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ بعد از ظهر آماده خدمت رسانی به سالمندان و کودکان اوتیسمی است.

به گزارش ایرنا، این ساختمان وقفی به مساحت ۲۱۵ متر مربع و ارزش ریالی پنج میلیارد تومان در خیابان دلگشا کرمانشاه واقع شده است.

تعداد موقوفات استان کرمانشاه ۱۴۷موقوفه است که ۳۲ هزار و ۲۶۵ رقبه را تشکیل می دهد.

کرمانشاه از نظر وسعت موقوفات مقام دوم کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین از نظر تعداد و درآمد، اداره اوقاف این استان در رده های پنجم و ششم کشوری قرار دارد.

نظر شما