شناسهٔ خبر: 48891573 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پیام تبریک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به مناسبت "روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی"

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی فرارسیدن ۲۲ مرداد ماه روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را تبریک گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در متن این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نقش مردم و همراهی و حضور آنها در تمامی حوزه ها، سطوح اجرایی و مدیریتی جامعه، یکی از مهم ترین شاخص­های توسعه پایدار و متوازن کشورها محسوب می شود. همچنین دولت هایی که از ظرفیت های علمی و تجربی آحاد جامعه بهره مند شده اند، همیشه خودکفا بوده اند و توانسته اند در شرایط سخت، موفق عمل کنند. در ایران نیز نقش آفرینی تشکل ها و نهادهای مردمی در بحران های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ستودنی است.

پس از ابلاغ دستورالعمل نحوه تعامل سازمان های مردم نهاد با قوه قضاییه در سال ۱۳۹۸، همکاری های تنگاتنگ با تشکل های مردمی آغاز و تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است. هم اکنون قوه قضاییه با رویکرد مشارکت سازنده تلاش دارد با کمک با سمن ها و نهادهای مردمی از میزان آسیب های اجتماعی بکاهد.

حضور پررنگ تشکل­های خودجوش مدنی و مردمی در حوزه های متعدد از جمله مشارکت در سیاستگذاری، مشارکت در پیشگیری از وقوع جرم، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره ای و حمایتی، مشارکت در میانجیگری و صلح و سازش و... ارزشمند و تاثیرگذار است و ما قدردان این عزیزان هستیم.

اینجانب ۲۲ مردادماه، روز ملی تشکل‌ها ومشارکت‌های اجتماعی را به همه فعالان عرصه­های اجتماعی، مدیران و اعضای محترم سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ویژه سمن‌های حوزه آسیب های اجتماعی سراسر کشور که به رسم مکتب انسان ساز اسلام، با اندیشه نیک و پراکندن عطر همدلی یاریگر هم‌نوع خود هستند، تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای همگان آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما