شناسهٔ خبر: 48889808 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ضرورت تأمین و تزریق بیشتر واکسن کرونا در گیلان

در حال حاضر فقط ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در روز در استان گیلان تزریق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به روند اجرای سند ملی واکسیناسیون کرونا در این استان گفت: تاکنون ۶۸۰ هزار دُز واکسن کرونا در گیلان تزریق شده است که حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال و ۷۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال استان را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳۰ پایگاه و مراکز تجمیعی در گیلان به همت مدافعان سلامت و بسیج مشغول واکسیناسیون هستند، افزود: روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق می‌شود و در صورت در اختیار داشتن واکسن بیشتر، آمادگی تزریق تا ۱۰۰ هزار دُز در روز را نیز در استان داریم.

او با اشاره به سیر صعودی کرونا در گیلان اظهار داشت: بالغ بر ۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان بستری هستند و روزانه ۶۰۰ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی بستری و یا خدمات دارویی دریافت می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه علاوه بر بیمارستان‌ها و مراکز سرپایی، تعداد زیادی از بیماران در مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته بهداشتی مراجعه می‌کنند، ادامه داد: بسیاری از بخش‌های بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان مملو از بیماران مبتلا به کرونا است، چرا که شدت و قدرت بیماری کنونی بیشتر از پیک‌های قبلی است.

سالاری بر ضرورت جدی گرفتن رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: برای عبور از پیک و کاهش بستری و فوتی‌ها، مردم باید با جدیت بیشتری دستورالعمل‌های بهداشتی را به ویژه در ایام سوگواری محرم رعایت کنند تا ما شاهد افزایش بار بیماری نباشیم.

او تصریح کرد: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی به درستی رعایت نشود، شاید در هفته‌های آینده ظرفیت‌های ما کاملا تکمیل شود و ارائه سرویس‌دهی به مردم ممکن نباشد.

انتهای پیام/ع

نظر شما