شناسهٔ خبر: 48887964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پاک‌آئین در گفت‌وگو با ایلنا:

بدنه دستگاه دیپلماسی امیرعبداللهیان را خواهد پذیرفت/ گزینه تصدی وزارت امور خارجه یک دیپلمات انقلابی و پایبند به اصول است

یک دیپلمات پیشین، گزینه رئیس‌جمهور برای تصدی سمت وزیرامور خارجه دولت سیزدهم را مورد ارزیابی قرار داد.

صاحب‌خبر -

محسن پاک‌آیین در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی سمت وزارت امور خارجه گفت: به اعتقاد من آقای حسین امیرعبداللهیان یک شخصیت شایسته‌ برای وزارت امور خارجه هستند. ایشان از پیشکسوتان دستگاه دیپلماسی بوده، در سمت‌ها و حوزه‌های مختلف فعالیت داشته‌اند و فعالیت دیپلماتیک را از دوره‌های کارشناسی طی کرده‌اند.

وی افزود: گزینه تصدی سمت وزارت امور خارجه سفیر بوده‌، رئیس اداره بوده، مدیرکل و معاون وزیر بوده و بعد از جدا شدن از وزارت امور خارجه هم باز در همین حوزه سیاست خارجی در مجلس فعالیت داشته و ارتباطشان با عرصه تخصصی نزدیک بود. 

وی ادامه داد: آقای امیرعبداللهیان از طرف بدنه وزارت امور خارجه قابل پذیرش هستند و قطعا ظرافت‌ها و لطافت‌های حوزه دیپلماسی را به خوبی می‌دانند و در عین حال یک دیپلمات انقلابی و پایبند به موازین و اصول انقلاب هستند. 

سفیر پیشین کشورمان در آذربایجان و تایلند در پاسخ به این سوال که آیا گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه مسیر مذاکرات وین و آن چه میراث دستگاه دیپلماسی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده را حفظ خواهد کرد یا خیر، گفت: بحث مذاکرات و برنامه‌های هسته‌ای مساله‌ای است که نظام در خصوص آن تصمیم می‌گیرد و وزارت امور خارجه مجری این سیاست‌ها است و آقای امیرعبداللهیان قطعا مجری خوبی برای هر سیاستی هستند که در این حوزه اتخاذ شود.

نظر شما