شناسهٔ خبر: 48887373 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخر هفته با اخبار دانشگاهی| آموزش

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور / جدیدترین زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی اعلام شد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حوزه آموزش و پژوهش در هفته‌ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مرور کنید.

اتمام فرصت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰
سومین اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ منتشر شد و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ مردادماه مهلت داشتند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

فرصت درج معدل دیپلم برای داوطلبان دوره کاردانی نظام جدید فراهم شد
با هماهنگی به عمل آمده با معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تعهد وزارت آموزش و پرورش در خصوص اعلام معدل کل دیپلم به دانش آموزان سال آخر شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش تا تاریخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۰، آن دسته از متقاضیانی که تاکنون موفق به دریافت و اعلام معدل کل دیپلم خود به سازمان سنجش نشده اند، می‌توانند از ۱۷ تا ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت سازمان سنجش معدل کل دیپلم خود را درج کنند.

 

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور / جدیدترین زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی اعلام شد

 

حدود ۲۰۰۰ داوطلب آزمون استخدامی دانشگاه‌ها جذب و به‌کارگیری می‌شوند
اباصلت خراسانی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم گفت: آزمون استخدامی وزارت علوم به منظور جذب ۱۹۶۰ نفر نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور برگزار می‌شود و نتایج اولیه آن نیز ۴۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام خواهد شد.

مهلت انتخابِ رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ها تمدید شد

سازمان سنجش آموزش کشور اصلاحیه دفترچه راهنمای انتخاب رشته برای کدرشته‌های بدون آزمون را همراه با رشته‌های جدید منتشر و بازه زمانی انتخاب رشته این دسته از داوطلبان را تمدید کرد.

بر این اساس داوطلبانی که تمایل دارند در رشته‌های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها تحصیل کنند و تاکنون انتخاب رشته نکرده‌اند، می‌توانند تا پایان روز جمعه ۵ شهریورماه ۱۴۰۰ فرم انتخاب رشته خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل کنند.

جدیدترین تقویم آزمون‌های گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۰
مرکز سنجش آموزش پزشکی جدیدترین ویرایش تقویم آزمون‌های علوم پزشکی را منتشر کرد.

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور / جدیدترین زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی اعلام شد

زمان پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از زمان پذیرش دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه سال ۱۴۰۰، در دهه آخر مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: با عنایت به پیگیری و هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه سال ۱۴۰۰ به صورت همزمان و از ۲۴ مرداد ماه لغایت ۳۱ مردادماه سال جاری انجام خواهد پذیرفت.

مرحله دوم آزمون پذیرش پزشکی از کارشناسی ۷ شهریور برگزار می‌شود
مرحله دوم چهاردهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی دکتری عمومی رشته پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ روز هفتم شهریور برگزار می‌شود.

آغاز ثبت‌نام دوره‌های «کاردانی نظام جدید» و «کاردانی به کارشناسی»
متقاضیان ثبت‌نام در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها در دوره‌های مقطع کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی-غیرانتفاعی سال ۱۴۰۰ صرفا براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دیپلم» صورت می‌گیرد، در صورتی که در زمان مقرر (از تاریخ سوم خرداد تا ۱۱ تیر ۱۴۰۰) موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند برای پذیرش در این رشته‌ها از امروز سه‌شنبه مورخ ۱۹ مرداد تا روز جمعه مورخ ۲۲ مرداد به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند.

 

پذیرش بدون کنکور در دانشگاه‌های کشور / جدیدترین زمان برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی اعلام شد

همچنین امکان ثبت نام مجدد در رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی «معدل کل دوره کاردانی» دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۰ نیز فراهم شد و داوطلبان از امروز سه شنبه ۱۹ مرداد تا روز جمعه ۲۲ مرداد می‌توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

زمان برگزاری مرحله دوم آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شد
آزمون مرحله دوم (مصاحبه و آزمون فراشناختی) پذیرفته شدگان آزمون کتبی چهاردهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی دکتری عمومی رشته پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۰ است.

کلید اولیه سوالات آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ منتشر شد
کلید اولیه سوالات آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

دانشگاه پیام نور مجوز پذیرش دانشجو در بیش از ۴۰۰ رشته جدید را کسب کرد

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: برای نخستین بار دانشگاه پیام نور مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی در ۴۰۰ رشته جدید را کسب کرد.

نظر شما