شناسهٔ خبر: 48876399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آلکنو: عملکرد جالبی نداشتیم

سرمربی تیم ملی والیبال: از نظر کلی عملکرد جالبی نداشتیم، اما اگر بازی به بازی وضعیت تیم را ارزیابی کنیم در بازی با لهستان عالی بودیم، در برابر ژاپن خیلی بد بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری امروز در پاسخ به سوال خبرنگار ما درخصوص اینکه چرا برای برگزاری نشست خبری به ایران نیامده است؟ گفت: قبل از المپیک به مسئولان فدراسیون اعلام کرده بودم که بعد از این رقابت‌ها برای امور شخصی باید به کشورم بازگردم و می‌توانم ماه سپتامبر برای برگزاری نشست به تهران بیایم.
ولادیمیر الکنو افزود: از آنجا که آمدنم به ایران تنها برای نشست؛ هم بار مالی برای فدراسیون داشت و هم از نظر شیوع کرونا در روسیه و ایران شرایط خوبی حاکم نیست، مسئولان فدراسیون صلاح را بر این دانستند به این شکل نشست برگزار شود.
وی در خصوص عملکرد تیم ملی والیبال در المپیک، اظهار داشت: از نظر کلی عملکرد جالبی نداشتیم، اما اگر بازی به بازی بخواهیم وضعیت تیم را ارزیابی کنیم در بازی با لهستان عالی بودیم و در برابر ژاپن خیلی بد بودیم ما می‌توانستیم برنده میدان باشیم، ولی یکباره شرایط به ضررمان شد.
وی گفت: ۵۰ درصد تیم ملی ایران را والیبالیست‌های جوان تشکیل می‌دادند و برای نخستین بار حضور در لیگ ملت‌ها و المپیک را تجربه می‌کردند و تا حدودی نتوانستند در مواقع حساس عملکرد قابل قبولی داشته باشند.
آلکنو گفت: اگر به لیگ روسیه، لهستان، برزیل و فرانسه نگاه کنیم ۷۰ درصد سرویس‌ها موجی زده می‌شود، ولی در ایران اینگونه نیست و باید وضعیت فنی والیبال ایران به این سمت برود. کدام یک از بازیکنان حاضر می‌توانند بگویند که بازیکنان جوان ایران کم کاری کردند؟ من از پیشکسوتان انتظار بیشتری داشتم، ولی در مجموع باید روی لیگ باشگاهی ایران توجه و سرمایه گذاری شود.

<div id="video-display-embed-code_6836939"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3191033/6836939?width=400&height=300"></script></div>

سرمربی تیم ملی والیبال افزود: مسئله اقتصادی برای من مهم است، ولی انگیزه اصلی ام حضور در چهارمین المپیک زندگی ام بعنوان سرمربی بود اگر بگویم فقط پول عامل انتخابم بود دروغ گفته ام، چون پیشنهاد‌های دیگر با مبالغ بیشتر داشتم، اما چون می‌خواستم برای چهارمین بار در المپیک حاضر شوم ایران را برای ادامه کارم انتخاب کردم.
آلکنو گفت: در طول المپیک دیدیم که برخی والیبالیست‌های ایران نمی‌توانند یک سرویس ساده را از روی تور رد کنند ما چطور از آن‌ها توقع تیم‌های بزرگ را داریم؟ ایران حتی در دریافت هم مشکل داشت و نمی‌توانست در برابر سرویس‌های حریفان عملکرد خوبی داشته باشد، البته تا حد زیادی در این مورد موفق بودیم، ولی برای المپیک و رسیدن به هدف کم بود.
وی افزود: از روز اولی که به ایران آمدم فدراسیون هر چه در توان داشت از جمله سالن، پزشک و ... برای ما تامین کرد، ولی شاید اشتباه من بودم که اجازه دادم ۳۰ نفر در تمرین حاضر شوند، اما چون می‌خواستم با افراد آشنا شوم به همه اجازه دادم که در تمرین حاضر شوند و این اشتباه را کردم که با این تعداد بازیکن کار کردم.
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: اگر شما فکر می‌کنید که ثمره کار من در این ۴ ماه فقط کارنامه ام‌ بوده بعنوان نقدِ شما محترم است. اضافه شدن والیبالیست‌های جوان به تیم ملی باعث شد تا آن‌ها تجربه کافی به دست آورند. در مورد حاشیه‌های قبل مسابقات هم صحبتی نمی‌کنم.

معروف قهر نکرده بود

آلکنو در خصوص سعید معروف در بازی مقابل ژاپن و شنیده‌هایی که حکایت از قهر وی در دست پایانی داشت، گفت: صحنه‌ای که گفته می‌شود قضاوت از دوربین‌های تلویزیونی بود، فشار بازی به اندازه کافی بالا بود و اگر کسی ورزشکار باشد می‌تواند درک کند قصد و نیتش این بود که به تیم کمک کند اگر شما در رختکن بودید و حال و روز وی را می دیدید متوجه شرایطِ سختش می‌شدید. من این وضعیت را حتی برای دشمن هم نمی‌خواهم.
وی افزود: معروف در دوران بازیگری اش در سطح عالی بازی کرده است و بسیار متاسف شدم از اینکه تصمیم به خداحافظی گرفته است، ولی آینده وی به خودش مربوط است و امیدوارم در سطوح بین المللی یا در بخش مربیگری وی را ببینم.
این نشست در شرایطی برگزار شد که بسیاری از خبرنگاران دعوت شده به علت فضای سرپوشیده محل برگزاری جلسه از حضور در این نشست ممانعت کردند.

نظر شما