شناسهٔ خبر: 48875355 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

فرهاد مجیدی به‌دنبال بازیکن چپ‌پا| دردسر جدایی میلیچ و نادری

فهرست خرید سرمربی استقلال در فصل نقل‌و‌انتقالات لیگ برتر فوتبال افشا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهرآرانیوز، مدیران استقلال مذاکرات خود با گزینه‌های مد‌نظر فرهاد مجیدی را شروع کرده‌اند و احتمالا طی یکی‌دو روز آینده توافقاتی با برخی از آن‌ها حاصل می‌شود. درحالی‌که برخی تیم‌های لیگ‌برتری کار خود را در نقل‌و‌انتقالات تابستانی فوتبال شروع کردند، هواداران استقلال هم منتظرند تا تیمشان علاوه بر تمدید با ستاره‌ها، نفرات جدیدی را به خدمت بگیرد و برای فصل جدید تقویت شود.

 

در چنین شرایطی مدیریت باشگاه استقلال سیاست سکوت را در نقل‌و‌انتقالات در پیش گرفته و در تلاش است تا بدون‌حاشیه و حضور در رسانه‌ها برای جذب بازیکنان مد‌نظر فرهاد مجیدی اقدام کند. اولویت اصلی باشگاه استقلال هم‌اکنون پرداخت مطالبات بازیکنان و حفظ بازیکنانی است که در فهرست فرهاد مجیدی هستند؛ چراکه سرمربی آبی‌ها تأکید داشته باید نفرات فعلی را با پرداخت معوقاتشان نگه دارند و در کنار آن برای جذب بازیکن اقدام کنند. در فهرستی که فرهاد مجیدی به باشگاه ارائه کرده است، نام‌های جذابی به چشم می‌خورد که در ادامه به بررسی آن پرداخته‌ایم.


دروازه‌بانان بمانند

نکته درخورتوجه درباره فهرست ورودی فرهاد مجیدی این است که نام هیچ دروازه‌بانی در آن دیده نمی‌شود. سرمربی استقلال خواهان این است که رشید مظاهری به کارش در استقلال ادامه بدهد و مدیران باشگاه هم قرارداد سیدحسین حسینی را تمدید کنند تا این ۲ دروازه‌بان همچون لیگ بیستم خیال کادر فنی را برای خط مهم دروازه راحت کنند. این در‌حالی است که شایعاتی درباره اضافه‌شدن یک دروازه‌بان دوم به استقلال و جدایی یکی از گلر‌های کنونی هم مطرح شده، اما بعید است مجیدی به‌این‌راحتی راضی به نبودن یکی از ۲ دروازه‌بان باتجربه تیمش شود.


یک جایگزین برای عارف غلامی

در خط دفاعی استقلالی‌ها نیاز مبرمی به تقویت دارند. در پست دفاع وسط یکی از ارکان مهم آن یعنی عارف غلامی دچار پارگی رباط صلیبی شده و تا اواخر سال‌۱۴۰۰ قادر به بازی‌کردن نیست. از‌طرف‌دیگر سیاوش یزدانی هنوز قراردادش را تمدید نکرده و محمد دانشگر هم به خاطر دریافت‌نکردن بموقع مطالباتش و جریمه‌هایی که باشگاه برای او در نظر گرفته، ناراحت است. در این شرایط مجیدی خواهان تمدید با یزدانی و ماندگاری دانشگر است تا با توجه به بودن محمدحسین مرادمند یک بازیکن دیگر هم اضافه شود. فعلا هیچ مدافعی گزینه‌ای جدی برای دفاع میانی استقلال نیست و نام‌های مطرح‌شده فقط گمانه‌زنی است.


حل معضل پا‌چپ‌ها

یکی از معضلات استقلال برای فصل آینده در سمت چپ است. با توجه به اینکه هروویه میلیچ در نیمه راه از استقلال رفت و محمد نادری هم به ترکیه رفته است، حالا متین کریم‌زاده، تنهاجوان چپ‌پای استقلال محسوب می‌شود. از‌این‌رو فرهاد به دنبال جذب ۲ مدافع چپ‌پا‌ست تا هم در سمت چپ خط دفاعی بازی کنند و هم در صورت نیاز آن‌ها را به‌سمت چپ خط دفاع سه‌نفره بیاورد. برای این پست سرمربی استقلال، ابوالفضل جلالی و آرمین سهرابیان را در نظر گرفته است.

 

جلالی که سال گذشته در سایپا توپ می‌زد و عملکرد بسیار خوبی نیز داشت، یک بازیکن توانمند و جوان است که حتی با نظر اسکوچیچ در مقطعی به اردوی تیم ملی نیز دعوت شد. از‌سوی‌دیگر آرمین سهرابیان که فصل گذشته در گل‌گهر توپ می‌زد، سابقه بازی در استقلال را دارد. نکته مهم درباره سهرابیان این است که او می‌تواند به‌عنوان یک دفاع‌وسط هم بازی کند و در صورت نیاز به‌سمت چپ برود. مدیران استقلال با جلالی و سهرابیان نیز صحبت‌هایی انجام دادند و اگر دیدید در روز‌های آینده با این ۲ بازیکن قرارداد امضا شد نیز تعجب نکنید.


مذاکره با وینگر‌های شوت‌زن و تکنیکی!

یکی از مشکلاتی که استقلال در فصل گذشته داشت، کمبود وینگر و بازیکنانی در خط هافبک بود که تکنیکی باشند و از قدرت شوت‌زنی و ارسال برخوردار باشند. اگرچه بازیکنانی نظیر مهدی‌پور، رضاوند، اسماعیلی و ... تا حدی این خلأ را پر کردند، اما مجیدی برای خط هافبک تیمش به‌دنبال جذب بازیکنان جدید هم هست تا در رقابت‌های آینده و به‌ویژه لیگ قهرمانان آسیا دستش پر باشد. سرمربی آبی‌ها نام محمدزبیر نیک‌نفس و صالح حردانی، ۲ بازیکن فولاد، را در فهرست خود قرار داده است.


قاسمی‌نژاد، درگیر رضایت‌نامه

فرهاد مجیدی در آخرین صحبتی که درباره وضعیت مهدی قایدی انجام داد، اعلام کرد فقط در‌صورتی اجازه جدایی و ترانسفر‌شدن به او را می‌دهد که یک بازیکن جایگزین خوب برایش پیدا کند. از‌این‌رو امین قاسمی‌نژاد که در نیم‌فصل هم تا آستانه استقلالی‌شدن پیش رفت، اصلی‌ترین گزینه مجیدی برای حضور در خط حمله است. هرچند که دیروز خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه سرمربی آبی‌ها چندان روی مهاجم بلندقامت و شمالی پدیده حساب نم‌کند.


مددی به‌دنبال رضایت مجیدی

احمد مددی، مدیرعامل استقلال، که طی هفته‌های گذشته بسیار مورد‌انتقاد و اعتراض هواداران قرار گرفته، حالا تمام تلاشش را به کار گرفته است تا بتواند شرایط را به سود خودش تغییر بدهد. او به‌همین‌دلیل با‌وجود مسائل قبلی، اما همه چیز را به دست فراموشی سپرده است و در وضعیت کنونی تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند فهرست بازیکنان مد‌نظر فرهاد مجیدی را به خدمت بگیرد.

 

از‌این‌رو مجیدی نیز با جذب نفرات مد‌نظرش، رضایتش از مدیریت جلب می‌شود. موضوع بعدی، اما مسئله تمدید قرارداد ستاره‌ها‌ست که باید هرچه‌سریع‌تر انجام شود. تمرینات استقلال هفته آینده شروع می‌شود و از‌همین‌حالا هواداران منتظر‌ند تا ببینند چه بازیکنان جدیدی و چه بازیکنانی از تیم فصل گذشته در تمرینات حاضر می‌شوند و بازیکنان با چه شرایطی برای دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا آماده خواهند شد.

نظر شما