شناسهٔ خبر: 48871922 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاشان در آستانه فاجعه‌ای بزرگ

جمعی از کادر درمان کاشان در نامه‌ای عنوان کردند اگر اقدامات لازم به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس انجام نگردد، شرایطی سخت و غیرقابل کنترل در انتظار شهرستان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جمعی از پزشکان، پرستاران و کادر درمان کاشان و آران و بیدگل در نامه‌ای به مدیران، مسئولان، سیاستگزاران، تصمیم‌سازان و بزرگان این شهرستان با یادآوری شدت موج جدید شیوع کرونا در این منطقه نوشتند: کاشان در آستانه فاجعه‌ای بزرگ است.

در این نامه آمده است: «همانگونه که حتما مطلع هستید موج جدید شیوع کرونا با سویه دلتا با سرایت و بیماری­زایی شدیدتر از گذشته از چند هفته قبل به کاشان و آران و بیدگل رسید، موج سهمگینی که روزبه­ روز بر ارتفاع و زبانه‌های مخرب آن افزوده شده و می­‌رود تا فاجعه­ انسانی را در تاریخ این شهرستان رقم بزند، فاجعه‌ای بزرگ که در سایه نبود برنامه­ و عزم جدی در پیش­گیری از ابتلا و چرخش ویروس در سطح شهر، در حال رخ­دادن است.

با تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی، فرسودگی و خستگی مفرط کادر درمان و محدودیت شدید اعتبارات، دارو و تجهیزات پزشکی، دیری نمی‌­پاید که در صورت عدم مداخله جدی شاهد اتفاقاتی ناگوار و غیرقابل جبران در سطح شهرستان‌های تحت­ پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان باشیم. در شرایطی که کل کشور درگیر تشدید بحران این بیماری است، انتظار می‌رود به دور از مسایل احساسی و سیاسی و با درایت عقلانی نسبت به نجات شهر با اخذ تصمیم‌های درست و در زمان مناسب اقدام گردد.

ما پزشکان، پرستاران و کادر درمان شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ضمن تاکید بر عهد و پیمان خود در حفظ و اعتلای سلامت مردم شهر و حضور موثر در حوزه سلامت، هشدار می­‌دهیم اگر امروز اقدامات و مداخلات لازم به منظور کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس انجام نگردد، تهدیدی جدی و شرایطی سخت و غیرقابل کنترل در انتظار سلامت عمومی شهر خواهد بود که هیچ­کس از آن گریزی نخواهد داشت؛  لذا، عاجزانه از تمامی دست‌اندرکاران می‌خواهیم به وظایف قانونی و انسانی خود عمل نموده و از ثبت این فاجعه­ انسانی در تاریخ به نام خود جلوگیری نمایند.

این نه یک هشدار بلکه گزارشی واقعی از آینده‌­ای بسیار نزدیک برای ثبت در تاریخ می‌­باشد. مسئولان و تصمیم­‌گیران شهرستان بزرگ،  باعظمت و تاریخی کاشان در نقطه مهم و حساسی از تاریخ این منطقه قرار دارید، لطفا نام نیک از خود به جای بگذارید نه...

در پایان از همشهریان عزیز نیز می­‌خواهیم که شرایط خطرناک موجود را بسیار جدی گرفته و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حضور نیافتن در اجتماعات و به ­تعویق انداختن فعالیت­‌های غیرضروری مراقب سلامتی خود، خانواده، اطرافیان و همشهریان خود باشند.»

انتهای پیام/ص

نظر شما