شناسهٔ خبر: 48868709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

توزیع سرم به زودی در داروخانه‌های سراسر کشور

خبرگزاری صداوسیما

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دو سه روز آینده توزیع سرم در داروخانه‌های کشور برای استفاده عموم مردم انجام می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش صبحانه، دکتر سعید نمکی امروز در بازدید از مرکز واکسیناسیون مهر کوهسنگی به عنوانتوزیع سرم به زودی در داروخانه‌های سراسر کشور بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور افزود: مدتی به دلیل کاهش تولید یکی از کارخانه‌های سرم‌سازی و توقف خطوط تولید، سرم در کشور کم شد و قرار شد سرم وارد شود، اما انجمن تولیدکنندگان به مجلس معترض شدند که با این که تولید در داخل وجود دارد می‌خواهند سرم وارد کنند.


وی اضافه کرد: آقایان صورتجلسه کردند و تعهد کردند که تا تاریخی سرم را برسانند تا واردات انجام نشود، اما نتوانستند تولید و میزان سرم مورد نیاز را برسانند و متاسفانه ناگهان مصرف داور‌های ضد ویروس در کرونا از ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار به پنج تا ۶ میلیون در ماه رسید و همه این دارو‌ها باید با سرم مصرف شوند.

وزیر بهداشت گفت: سرم را از چهار روز قبل از مسیر‌های مختلف وارد کردیم و روز گذشته به اندازه کافی توزیع شد و از ۲ تا سه روز آینده و در واردات بعدی نیز توزیع در داروخانه‌ها برای عموم آغاز خواهد شد و نمی‌گذارم سلامت مردم لگدمال برخی حرف‌های بیهوده و توخالی شود.

نمکی در خصوص دارو نیز گفت: مشکل خاصی در کشور نداریم و به رغم همه فشار‌ها و مصرف بالا مشکلات حل و فصل می‌شود.

وی هدف از سفر خود به مشهد بررسی وضعیت کرونا در استان و عوامل موثر در ایجاد این خیز عنوان کرد و ادامه داد: توسعه واکسیناسیون با جدیت دنبال می‌شود و با تامین واکسن به اندازه کافی، رکورد روزانه تزریق نزدیک به ۶۵۰ هزار دوز واکسن را تجربه کرده‌ایم و به سمت ۷۰۰ هزار دوز و بالاتر می‌رویم و به پشتوانه تامین واکسن تا تزریق یک میلیون دوز را هدف قرار داده‌ایم.

وزیر بهداشت گفت: هم‌اینک واکسیناسیون گروه‌ های هدف از ۵۰ سال به بالا و در حاشیه شهر‌هایی مثل مشهد که تراکم بالا دارد از ۴۰ سال به بالا در حال انجام است و در مرحله بعدی گروه‌های سنی پایین‌تر را شروع می‌کنیم.

دکتر نمکی با اشاره به ایجاد ایستگاه‌ های واکسیناسیون متعدد در مشهد ادامه داد: امروز ظهر نیز پایگاه‌های متعدد دیگری در قسمت‌های پرتراکم به خصوص حاشیه شهر برای تامین کافی واکسن و تیم واکسیناتور و استفاده از ظرفیت بسیج فعال و واکسیناسیون با واگذاری حاشیه شهر به نیرو‌های بسیج با سرعت دنبال می‌شود و مراکز سرپایی کرونا نیز قرار است ۲۴ ساعته شوند.

وزیر بهداشت در خصوص طرح ممنوعیت سفر به خراسان رضوی نیز گفت: در وزارتخانه اختیارات محدودی داریم و فقط پیشنهاداتی ارائه می‌دهیم، اما تصمیم برای محدودیت‌ها در اختیار ما نیست و به جای وزارت بهداشت باید در کمیته‌های مربوطه تصمیم گیری شود و در این کمیته‌ها نیز دستگاه‌های متعددی هستند که این پیشنهادات را بررسی و مبتنی بر اقتضای کشور تصمیم می‌گیرند.

نمکی افزود: پیشنهاد ما از روز نخست محدود کردن تردد و پرواز به مشهد بود و به شدت به انجام پرواز‌ها و سفر به این استان معترض بودیم، چون هر روز تعداد زیادی افراد از مناطق مختلف به خصوص نقاط آلوده با ویروس دلتا از طریق هوایی و زمینی به مشهد و استان خراسان رضوی سفر می‌کردند و برای ما مسلم بود که کانون آلودگی جا به جا می‌شود.

وی اضافه کرد: از روز اول به این موضوع اعتراض داشتیم و همچنان اعتراض داریم و البته استاندار خراسان رضوی هم کار را دنبال می‌کند و ما هم از طریق ستاد ملی کار را دنبال می‌کنیم که هرچه زودتر با اعمال محدودیت‌های بیشتر تنش این استان کم شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

نظر شما