شناسهٔ خبر: 48863004 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: ولایتمداری نیروهای مسلح از نقاط قوت نظام است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ولایتمداری نیروهای مسلح از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است و این همدلی و اتحاد آینده درست را برای کشور ترسیم می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد علی شجاعی چهارشنبه در آیین افتتاح طرح های عمرانی تیپ ۱۳۰ شهید دلجویان که با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد، ولایتمداری، شهادت و ایثار را ادبیات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: انقلاب با تکیه بر این شاخص ها توانست به پیروزی برسد و همه ما سرباز ولایت هستیم و در هر لباسی باید از فرامین رهبری دفاع کنیم.

وی عنوان کرد: مادامی که خود را سرباز ولایت فرض کنیم تکلیف نیز بر ما مشخص می شود و آن خدمتگزاری به مردم مسلمان است و باید تمامی اهداف خود را در این راستا ترسیم کنیم.

شجاعی ادامه داد: وظایف مسوولان در ولایتمداری به مراتب از دیگر اقشار سنگین تر است و هر گاه مسوولان کار سختی را شدنی کردند، پایه های قدرت نیز در مقابل دشمنان مستحکم تر می شود.

وی بیان کرد: استکبار در سیستم بین الملل کشورهای زیادی را تحلیل و در راستای منافع خود آنها را به چالش می کشد ولی ملت ما با تکیه بر ولایتمداری توانست استقلال خود را حفظ کند.

استاندار خراسان شمالی نیروهای مسلح سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: دلاورمردی های نیروی های مسلح بر کسی پوشیده نیست و در طول هشت سال دفاع مقدس ارزش های خود را ثابت کردند.

وی افزود: نیروهای مسلح علاوه بر اینکه در تمامی امور پیشقدم هستند در حوزه مبارزه با بیماری کرونا نیز از هیچ تلاشی دریغ نکردند و الگوی مدیریت را به جهانیان نشان دادند.

شجاعی با اشاره به ساخت بیمارستان های مجهز و مدرن در نقاط محروم کشور توسط نیروی زمینی ارتش گفت: مردم این استان شایستگی خدمت را دارند و نیازمند مساعدت ارتش جهت ساخت بیمارستان در نقطه مرزی ومحروم شهرستان رازوجرگلان هستیم.

استاندار خراسان شمالی: ولایتمداری نیروهای مسلح از نقاط قوت نظام است

درخواست برای تجهیز بیمارستان ارتش

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین از فرمانده نیروی زمینی ارتش درخواست کرد تا بیمارستان ارتش بجنورد امسال تجهیز شود و در این زمینه همکاری داشته باشند.

حجت الاسلام رضا نوری در ادامه به ایجاد شور حسینی در ایام محرم اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) و ۷۲ تن از یارانش به معنای واقعی لشگر خداوند بودند و ین ایثار و اخلاص بود که یاران امام را در لشکر خداوند قرار داد.

وی افزود: امام حسین(ع) و یارانش ایثار را سرلوحه اهداف دنیوی قرار دادند و تا پای جان نیز از این مهم دفاع کردند و همچنان این مکتب در نظام جمهوری اسلامی زنده است.

امام جمعه بجنورد افزود: خراسان شمالی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و همواره با تاسی از مکتب عاشورا در تمامی عرصه ها از ارزش های انقلاب دفاع کرده، نیاز است رسیدگی به این منطقه را به طور ویژه بررسی کرد و مشکلات مردم این خطه را برطرف کرد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در سفر یکروزه خود به خراسان شمالی ۲۸ واحد مسکونی تیپ ۱۳۰ دلجویان را در بجنورد افتتاح کرد.

نظر شما