شناسهٔ خبر: 48857342 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

اقدام عجیب دانشگاه تربیت مدرس / تخلیه و تعطیلی خوابگاه متاهلی

دانشجوی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس بدون اطلاع دانشجویان اقدام به تخلیه خوابگاه متاهلی و تعطیلی این خوابگاه کرده است.

صاحب‌خبر -

اقدام عجیب دانشگاه تربیت مدرس / تخلیه خوابگاه متاهلی و تعطیلی این خوابگاه!

یکی از دانشجویان ساکن خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدام این دانشگاه برای تعطیلی خوابگاه متاهلی گفت: دانشگاه تربیت مدرس چهار خوابگاه متاهلی داشته که سه خوابگاه در طول سال‌های گذشته به مجردی تغییر کاربری داده و در حال حاضر آخرین خوابگاه متاهلی هم که در حال تغییر کاربری است.

 

وی افزود: در حال حاضر اطلاعیه تخلیه خوابگاه را دادند حدود ۱۵، ۱۶ نفر با خانواده ساکن این خوابگاه هستیم و بدون هیچ اطلاعی و اینکه دانشجویان را به خوابگاه دیگر منتقل کنند، باید خوابگاه را تخلیه کنیم. دانشجویان ساکن این خوابگاه تا سال آینده با دانشگاه قرارداد دارند و باید تکلیف این دانشجویان را مشخص کنند.

وی افزود: دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی است و تقریبا سن اغلب دانشجویان بالای ۲۵ یا ۳۰ سال هستند، یا ازدواج کردند یا در شرف ازدواج هستند و باید خوابگاه متاهلی داشته باشد؛ در صورتی که تاسیس خوابگاه متاهلی برای این دانشگاه یک مسئله غیرضروری است.

 

این دانشجو خاطرنشان کرد: مجلس برای حمایت از خوابگاه متاهلی و ممنوعیت تعطیلی خوابگاه متاهلی قانون مصوب کرده، ولی دانشگاه تربیت مدرس کاملا خلاف این مسئله عمل می‌کند و خوابگاه‌ها را تخلیه کرده است. از روز گذشته اتاق‌های مطالعه را خالی کردند، یخچال‌ها را برداشتند و می خواهند خوابگاه را خالی کنند. برای این اقدام دانشگاه اعتراض کردیم و اعتراض ما هم به جایی نرسیده است.

وی در خصوص این اقدام دانشگاه گفت: می‌خواهند تغییر کاربری بدهند می‌گویند خوابگاه مجردی نیاز داریم. در حال حاضر حداقل ۱۸ نفر ساکن این خوابگاه هستند. همچنین تعداد زیادی ورودی‌های قبل از ما بودند که قراردادشان تا تیرماه بود که وزارت علوم به دلیل شرایط کرونایی یک سال سنوات را تمدید کرد، ولی دانشگاه تربیت مدرس اجرا نکرده و دانشجویان را با ودیعه مسکن از خوابگاه مجبور کرده بیرون کرده، ولی ما تا سال آینده قرارداد داریم.

وی خاطرنشان کرد: من ترم ششم هستم، ولی آن‌هایی که ترم هشتم بودند در شرایط کرونا خود وزارت علوم یک سال اضافه وقت داده، ولی دانشگاه آن‌ها را بیرون کرده است. و واتاق مطالعه را کاملا خالی کردند و جایی برای مطالعه نداریم.

وی ادامه داد: خوابگاه موسی نژاد در دانشکده کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس است که قرار است تخلیه کنند. سه خوابگاه در پردیس مرکزی بوده است و تخلیه شده است. این خوابگاه تنها خوابگاه متاهلی دانشگاه است که قرار است تخلیه شود.

اقدام عجیب دانشگاه تربیت مدرس / تخلیه خوابگاه متاهلی و تعطیلی این خوابگاه!

 

نظر شما