شناسهٔ خبر: 48854283 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت بیش از ۷۷ میلیون تردد در استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: میزان تردد در راه‌های استان در چهارماهه نخست سال جاری با ثبت بیش از ۷۷ میلیون و ۳۵ هزار تردد در رتبه سوم کشور قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مهرداد جهانی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: هوشمندسای راه‌ها یکی از مهمترین اهداف این سازمان است که با هدف هوشمندسازی پایش آنلاین و برخط ترددهای جاده‌ای اجرا شده و شامل کنترل ترافیک، کنترل تخلفات رانندگان، مدیریت سرعت، کنترل سرعت مجاز، استخراج داده‌های میزان تردد و... است.

وی افزود: موقعیت استراتژیک منطقه‌ای و اهمیتی که راه‌های استان مرکزی دارند با تحلیلی که روی داده‌های ترافیکی استان صورت گرفت مشخص شد در ۶۸ محور شریانی که به ترددشمار آنلاین مجهز شده در چهارماهه ابتدای سال جاری بیش از ۷۷ میلیون و ۳۵ هزار تردد ثبت شده که این آمار باعث شده مرکزی در رتبه سوم کشور جای بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه مرکزی از استان‌های پرتردد است و باید تمهیداتی در خصوص کنترل ترافیک اندیشیده شود بیان کرد: فراهم ساختن زیرساخت برای ۷۲ دستگاه سامانه دوربین ثبت تخلفات تخطی از سرعت مجاز در محورهای مواصلاتی با پیگیری‌های به عمل آمده تاکنون ۶۲ دستگاه آن فعال شده، تجهیز محورهای استان به ۲۵ دوربین نظارتی و نصب دو دستگاه دیگر به‌زودی در سه‌راهی تفرش و کنارگذر شمالی اراک از اقدامات به عمل آمده این اداره کل است.

جهانی اضافه کرد: بهره‌گیری از ۴ دستگاه سامانه توزین در حال حرکت در محورهای اراک- توره، اراک-سلفچکان، دلیجان اصفهان  و آزادراه ساوه-تهران، بهره‌گیری از ۸ دستگاه تابلوی وی ام اس، یک دستگاه تابلوی هوشمند ترافیک نما و ۶۸ دستگاه سامانه ترددشمار آنلاین در محورهای شریانی استان از دیگر اقداماتی است که موفق به انجام آن شدیم.

وی با بیان اینکه حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر کشور حساسیت بالایی دارد، از این روز مرکزی در این خصوص عملکرد قابل قبولی داشته و از استان‌های برتر در این بخش محسوب می‌شود ادامه داد: از تاریخ ۱۱ خرداد سال جاری تا ۱۸ مرداد بیش از ۳۰۵ هزار تن کالای اساسی  و نهاده دامی توسط ۱۳۰۶۴ دستگاه انواع کامیون و تریلی از مبدأ خوزستان توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی جابجا شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: روزانه حدود ۴ هزار و ۳۵۰ تن کالا توسط ۱۸۷ دستگاه کامیون از خوزستان و به‌ویژه بندر امام خمینی(ره) توسط ناوگان استان مرکزی جابجا شده است.

جهانی ادامه داد: برای تسریع در حمل و نقل، کاروان‌هایی متشکل از ماشین‌آلات راهداری نیز به بند امام خمینی(ره) اعزام شده‌اند تا هرچه سریع‌تر کالاهای اساسی به مقاصد مربوطه حمل شوند.

وی با اشاره به تأثیر کرونا بر حمل و نقل جاده‌ای افزود:  همان‌گونه که شیوع بیماری کرونا باعث لطمه زدن به اقتصاد کشور و به‌تبع در استان و در لایه‌ها و طبقات مختلف تجاری، حمل و نقل، بهداشت و درمان و... شده است بنابراین سیستم ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز  از این قاعده مستثنا نبوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اضافه کرد: در سال ۹۸ جابجایی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر از طریق ناوگان مسافری استان رقم خورده بود که در سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا این رقم به حدود یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسیده که نشان می‌دهد ۵۱ درصد کاهش  داشته است.

جهانی ادامه داد: با تمهیداتی که توسط سازمان راهداری اندیشیده شده در راستای حمایت از ناوگان مسافری و الزام به اخذ استعلام بیماری کرونای مسافرین قبل از صدور بلیت توسط سامانه راه‌اندازی شده، استفاده ۵۰ درصدی از ظرفیت اتوبوس‌ها و نظارت مستمر کارشناسان این اداره بر اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی این رقم طی ۴ ماه امسال به مدت مشابه در سال قبل رشد ۱۸ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی بیان کرد: ناوگان حمل و نقل کالای استان از کرونا بی‌تأثیر نبوده و با همت و تلاش بی‌وقفه رانندگان در سال ۹۹ با جابجایی بیش از ۲۱ میلیون تن کالا نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با افزایش ۱۴ درصدی همراه بوده و طی ۴ ماه نخست سال جاری افزون بر ۶ میلیون و ۳۵۵ هزارت ن کالا جابجا شده است.

جهانی عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف مهم سازمان راه داری و  حمل و نقل جاده‌ای در سطح کشور ارتقای روکش آسفالت راه‌های شریانی است که در این چهارچوب نیز استان مرکزی با جذب اعتبارات مناسب عملکرد مطلوبی داشته است

وی اضافه کرد: ارزش ریالی پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرای حوزه نگهداری راه‌ها بیش از هزار میلیارد ریال است که امیدواریم با استمرار پیگیری‌های لازم بتوانیم برای ارتقای رویه آسفالتی راه‌ها در راستای خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای و ایجاد بستری مناسب برای برقراری ترددی ایمن در حد شأن هموطنان به‌ویژه هم استانی‌ها مطلوب‌تر ارائه کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: از مجموعه راه‌های استان ۴۴۰۰ کیلومتر راه روستایی است که از مجموعه راه‌های روستایی کشور ۲.۱ درصد را شامل می‌شود، در کشور درصد برخورداری روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آسفالت ۵۳ درصد و در استان مرکزی ۸۷ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است. امسال نیز ۲۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده که در کشور بی‌نظیر بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما