شناسهٔ خبر: 48853985 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأسف جبهه عمل اسلامی اردن از احکام صادره از عربستان سعودی

جبهه عمل اسلامی اردن احکام صادره علیه بازداشت‌شدگان اردنی و فلسطینی در زندان‌های عربستان سعودی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین را جائرانه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، حزب جبهه عمل اسلامی اردن ضمن ابراز تأسف از احکام صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در زندان‌های رژیم عربستان سعودی به اتهام حمایت از مقاومت فلسطین، خواستار لغو این احکام و آزادی بازداشت‌شدگان شد.

دفتر اجرایی حزب مذکور در بیانیه‌ای آورده است: احکام صادره علیه بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی در زندان‌های عربستان سعودی جائرانه و بی‌رحمانه است و نقض مواضع تاریخی عربستان سعودی در حمایت از پایداری ملت فلسطین در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی محسوب می‌شود.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این حزب با اشاره به اینکه بازداشت‌شدگان فلسطینی و اردنی جرمی مرتکب نشده‌اند که مستوجب مجازات باشند، از رهبران سعودی خواست تا این بازداشت‌شدگان را آزاد و از موضع مردمی عربی- اسلامی و سعودی در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کنند.

این حزب همچنین از دولت اردن خواست تا پرونده بازداشت‌شدگان اردنی را پیگیری کرده و برای آزادی آن‌ها اقدام کند.

چند روز پیش «خضر المشایخ» رئیس کمیته بازداشت‌شدگان اردنی در عربستان سعودی گفت که دادگاه ریاض علیه ۶۹ بازداشتی فلسطینی و اردنی حکم صادر کرده که بیشترین آن ۲۲ سال زندان و کمترین آن، ۶ ماه است و به تنها یک نفر از اعضای خانواده هر یک از بازداشت‌شدگان اجازه حضور در جلسه محاکمه را داد.

انتهای پیام/م

نظر شما