شناسهٔ خبر: 48853888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آمار مبتلایان به کرونا در قوچان از ۸ هزار نفر گذشت

با کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قوچان، تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان روند افزایشی یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی؛مدیر شبکه بهداشت و درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت قوچان گفت: باآمار مبتلایان به کرونا در قوچان از ۸ هزار نفر گذشت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی،  آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان روند افزایشی یافته و شاهد ازدحام مردم در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) برای آزمایش کرونا هستیم.

فرشید فتحی مقدم افزود: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ تاکنون،  هشت هزار و ۶۶۷ نفر در این شهرستان به کرونا مبتلا شده‌ اند.

وی با ابراز گلایه از بعضی سهل انگاری ها در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، گفت: این سهل انگاری ها سبب شده که کادر درمان جور عروسی‌ها، دورهمی ها و مسافرت‌ ها را بکشد و این امر کادر درمان را خسته کرده است.

فتحی مقدم با بیان اینکه امروز تخت‌ های بیمارستانی از بیماران کرونایی پر شده است، افزود: در شرایط فعلی، بخش اورژانس از هر ۲۵ بیمار بستری که تحویل می ‌گیرد ۲۰ نفر به طور قطعی مبتلا به کرونا هستند که این یک فاجعه محسوب می‌ شود.

وی گفت: دیروز ۳۰ بیمار از بیمارستان موسی بن جعفر(ع) ترخیص و ۳۵ بیمار جدید پذیرش شد و در مجموع ۹۵ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان بستری‌ هستند که حال ۱۷ نفر آن ‌ها وخیم است.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۶۶۷ نفر در شهرستان قوچان به کرونا مبتلا شده اند که هفت هزار و ۱۷۵ نفر از آن‌ها بهبودیافته و ۳۲۲ نفر نیز فوت کرده ‌اند.

نظر شما