شناسهٔ خبر: 48849737 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور:

جمع آوری ماینرها مصرف برق در خوزستان را کاهش داد

زمانی جمع آوری ماینر‌ها را عامل کاهش ۲۰ درصدی مصرف در استان که معادل یک نیروگاه مقیاس کوچک است، عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیومرث زمانی سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه حدود ۲۰ مگاوات از برق مصرفی استان که معادل یک نیروگاه مقیاس کوچک است فعالیت ماینر‌های (دستگاه‌های استخراج رمز ارز) کشف شده به خود اختصاص داده بود، گفت: با کشف و ضبط ماینرها طی امسال، این میزان مصرف از شبکه پاکسازی و از بار شبکه کاسته شد.

او به کشف و جمع آوری حدود ۸ هزار دستگاه ماینر در استان اشاره کرد و بیان داشت: برق مصرفی این تعداد دستگاه معادل برق تزریقی نیروگاه پالایشگاه آبادان به شبکه است.

زمانی به مصرف برق ماینر‌ها از شبکه توزیع برق اشاره کرد و بیان داشت: هر دستگاه ماینر معادل یک کولر گازی برق مصرف می‌کند، در خوزستان به دلیل دمای بالای هوا نیاز به سیستم خنک کننده این دستگاه‌ها وجود دارد که وجود این سیستم‌های سرمایشی فشار مضاعفی به شبکه توزیع برق وارد می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کاربران شناسایی شده دستگاه‌های ماینر مجازات خواهند شد، ادامه داد: با همکاری دادستان عمومی انقلاب، فرماندهی نیروی انتظامی، سازمان تنظیم مقررات رادیویی، سازمان فن آوری اطلاعات و شرکت‌های برق اقدام به جمع آوری دستگاه‌های ماینر کرده و راهکار مدرنتری برای شناسایی این مصرف کنندگان غیر مجاز در حال پیاده سازی است.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه در حاشیه شهر‌ها بیشتر از این دستگاه‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: صاحبان این دستگاه‌ها معمولا از انشعاب برق غیر مجاز استفاده می‌کنند که باعث افزایش بار شبکه و وارد کردن خسارت به تجهیزات برق می‌شود.

او افزود: علت استفاده قارچ گونه این دستگاه‌ها در کشور مشکلات معیشتی، قیمت پایین برق در کشور نسبت به سایر کشور‌ها، نبود کنترل و پیگیری مراحل ورود و بکارگیری این تجهیزات در کشور است.

کیومرث زمانی با بیان اینکه استفاده از ماینر‌ها منافع ملی را به خطر می‌اندازد، اظهار کرد: وجود دستگاه‌های ماینر باعث شده تا صنعت برق کشور با مشکل جدی روبرو شود، با محدود کردن صنایع به دلیل کمبود برق در اصل به دلیل سو استفاده عده‌ای سودجو، اشتغال و بخش واقعی اقتصاد و مولد جامعه را محدود کرده ایم واین موضوع باید در سطح ملی پیگیری شود.

او گفت: امیدواریم این مسئله به صورت ریشه‌ای و همه جانبه در دولت جدید مورد بررسی و آسیب شناسی قرار گرفته و بصورت ریشه‌ای حل و فصل شود.

انتهای پیام/گ

نظر شما