شناسهٔ خبر: 4884821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین خبرها از تجاوز نیروهای آل سعود به عدن

نیروی زمینی عربستان وارد یمن شد

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در خبری فوری از ورود نیروی زمینی عربستان به یمن خبر داد.

صاحب‌خبر -

این خبرگزاری اعلام کرد که تعداد این افراد محدود بوده و در فرودگاه عدن پیاده شده اند.

یک مقام یمنی نیز در این باره گفت که تعداد نیروهای عربستانی که وارد یمن شده اند حدود بیست نفر است و ماموریت آنها صرفا اطلاعاتی است.

گفته می شود که بیشتر این نیروها عربستانی و شماری اماراتی هستند. این مقام یمنی پیش بینی کرد که در آینده بر تعداد این افراد افزوده شود.

جنگنده های عربستان به همراه ائتلاف 10 کشور عربی (به غیر از عمان) از نخستین ساعات پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود را به کشور یمن آغاز کردند.

بر اثر این بمباران های خونین، تاکنون هزاران نفر کشته و زخمی و دهها هزار تن دیگر آواره شده اند.

بر اثر گزارش های منتشر شده، جنگنده های عربستان بیش از 2 هزار بار به یمن حمله کردند که بخش وسیعی از تاسیسات زیر بنایی و خانه های مردم در مناطق مختلف این کشور ویران شده است.

اکنون به نظر می رسد با توجه به شکست ائتلاف عربی در این حملات هوایی، عربستان سناریوی جنگ زمینی را در پیش گرفته است.



**تعدادی از نیروهای عربستان و متحدانش برای جنگ با مردم یمن وارد عدن شدند

سخنگوی جنبش مقاومت مردمی جنوب یمن نیز اعلام کرد که 40 تا 50 نیروی ویژه عربی روز یکشنبه وارد عدن شدند و در کنار نیروهای محلی مخالف جنبش مردمی انصارالله صف آرایی کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از عدن، علی الاحمد گفت که این نیروها وارد نبرد در منطقه ای در اطراف فرودگاه عدن شدند.

این در حالی است که ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان گزارش های مربوط به آغاز تهاجم زمینی به عدن را رد و از اظهارنظر در مورد اعزام نیروهای ویژه به این شهر خودداری کرده است.

جنگنده های عربستان در حملات به یمن، منازل مسکونی مردم را در نقاط مختلف این کشور ویران کردند و بیش از 3 هزار نفر را کشته و مجروح کرده اند.



** نیروهای در حال جنگ با انصارالله

علی الاحمد سخنگوی جنبش مقاومت مردمی جنوب یمن اعلام کرد که نیروهایی که با جنبش انصارالله در اطراف فرودگاه عدن می جنگند، یمنی هستند.

وی گفت که این نیروها، نیروهای ویژه عربی اعزام شده توسط ائتلاف عربی به رهبری عربستان نیستند.

وی پیشتر اعلام کرده بود که 40 تا 50 نیروی ویژه عربی روز یکشنبه وارد عدن شدند و در کنار نیروهای محلی مخالف جنبش مردمی انصارالله صف آرایی کردند.



**خودداری ائتلاف عربی از توضیح در مورد اعزام نیرو به یمن

سخنگوی ائتلاف عربستان و متحدانش در تهاجم به یمن از اظهارنظر در باره اعزام هرگونه نیروهای ویژه این ائتلاف به شهر بندری عدن خودداری کرد.

به گزارش رویترز از ریاض، سرتیپ احمد عسیری گفت که نمی تواند درخصوص اعزام نیروی ویژه ائتلاف به عدن اظهارنظر کند.

وی در عین حال گفت که این ائتلاف تهاجم عمده زمینی را در شهر عدن آغاز نکرده است.



** یمنی ها خواستار خروج القاعده از کشورشان شدند

مردم شهرهای مختلف یمن شنبه شب با برپایی راهپیمایی خواستار خروج تروریست های گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده از این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری یمنی الخبر، صدها هزار تن از اهالی شهرهای عدن و المکلا پایتخت استان حضرموت شب گذشته با راهپیمایی از جلوی مسجد الشرج در شهر المکلا، خواستار خروج تروریست های القاعده که از ماه پیش کنترل این شهر را به دست گرفتند، شدند.



** سقوط یک هواپیمای بدون سرنشین درشمال یمن

یک هواپیمای بدون سرنشین در مناطق مرزی شمال یمن با عربستان سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری الوطن یمن، تصاویری از یک پهباد شناسایی سرنگون شده درمناطق مرزی شمال یمن درشبکه های اجتماعی منتشر شده است.

هنوز مشخص نیست که این هواپیمای بدون سرنشین متعلق به آمریکاست یا توسط متجاوزان عربی به آسمان یمن فرستاده شده است.

جنگنده های عربستان از نخستین ساعات پنجشنبه ششم فروردین ماه تجاوز به کشور یمن را آغاز کردند. تاکنون هزاران نفر در جریان این حملات کشته و زخمی و دهها هزار تن نیز آواره شده اند.



**نخست وزیر مستعفی یمن وارد مسقط شد

خالد بحاح نخست وزیر مستعفی یمن به همراه تعدادی از اعضای فراری کابینه این کشور برای گفت و گو با مسوولان عمانی وارد مسقط شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عمان، یوسف بن علوی وزیر خارجه، عبدالمنعم بن منصور الحسنی وزیر اطلاع رسانی و برخی دیگر از وزرا و مسوولان عمانی از هیات یمنی استقبال کردند.

هنوز درمورد اهداف این سفر سه روزه اخباری منتشر نشده است.

عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن پس از فرار از این کشور به همراه تعدادی از اعضای کابینه خود در ریاض پایتخت عربستان مستقر شد.

خاورم**6116**9109** 1917**1586

نظر شما