شناسهٔ خبر: 48843630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های منطقه کرمانشاه:

برای تامین سوخت زمستانی مردم و نیروگاه‌ها آماده‌ایم

فاطمه کمانی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه گفت: به مردم قول می‌دهیم در فصل سرما مشکلی برای تامین سوخت آنها و همچنین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع وجود نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

فریدون یاسمی در نشست خبری که (امروز ۱۹ مرداد) برگزار شد، با بیان اینکه زمستان سال گذشته کرمانشاه مشکلی از نظر کمبود سوخت مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌های برق نداشت، اظهار کرد: امسال هم مشکلی از نظر تامین سوخت مایع نیروگاه‌ها وجود نخواهد داشت و ذخیره‌سازی لازم انجام شده است.

وی همچنین از آمادگی برای تامین سوخت مورد نیاز مشترکین که هنوز به گاز شهری متصل نیستند خبر داد و اضافه کرد: ۵۱ هزار خانواده در کرمانشاه مصرف کننده نفت سفید هستند که هیچ مشکلی برای تامین نفت آنها وجود ندارد.

وی تاکید کرد: حتی اگر این خانواده‌ها توانایی و ظرفیت لازم را داشته باشند امکان اینکه همه سهمیه آنها به صورت یکجا در اختیارشان قرار گیرد، وجود دارد.

یاسمی به الکترونیکی شدن دریافت سهمیه نفت سفید خانوارها هم اشاره کرد و ادامه داد: ۳۵۰ دستگاه نفتکش برای سوخت رسانی به این خانوارها تعیین شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه کپسول‌های گاز مایع ‌LPG نیز از طریق همین کارت  در اختیار خانوارهایی که مشترک نفت سفید هستند قرار می‌گیرد، عنوان کرد: قیمت گازی که در اختیار این افراد قرار می‌گیرد چه در داخل شهر کرمانشاه چه در نقطه صفر مرزی برای هر کپسول یازده کیلویی ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان است.

کم فروشی در جایگاه‌ها نداریم

موضوع دیگری که یاسمی به آن اشاره کرد عرضه بنزین در جایگاه‌های سوخت بود و با بیان اینکه کم فروشی در جایگاه‌های بنزین نداریم، عنوان کرد: کمیت و کیفیت بنزینی که به مردم عرضه می‌شود به صورت مداوم و مستمر هم توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و هم توسط اداره استاندارد بررسی می‌شود.

به گفته این مسئول اداره استاندارد هر شش ماه یکبار از طریق پیمانه‌های مشخصی که برای نازل‌های سوخت در نظر گرفته شده، آنها را کنترل می‌کند.

وی اضافه کرد: کیفیت سوختی که تحویل مردم می‌شود نیز مدام کنترل شده و مواد تشکیل دهنده آن آنالیز خواهد شد.

 وی با بیان اینکه تجهیزات نازل سوخت هم از بیرون و هم از درون دارای پلمب است، افزود: شکستن این پلمب‌ها برای جایگاه داران جریمه دارد.

مصرف روزانه یک میلیون مترمکعب CNG در کرمانشاه

وی در ادامه از فعالیت ۱۰۱ جایگاه سوخت در استان خبر داد که ۷۳ مورد آن جایگاه گاز مایع است.

یاسمی ادامه داد: اکنون هشت جایگاه سوخت جدید نیز در دست احداث است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه میزان CNG که روزانه در جایگاه‌های سوخت مصرف می‌شود را تقریبا یک میلیون متر مکعب در روز اعلام کرد.

 یاسمی از میزان مصرف سوخت در سایر بخش‌ها نیز یاد کرد و گفت: مصرف بنزین موتور در استان روزانه به طور میانگین یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر، مصرف نفت گاز یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر و مصرف نفت کوره نیز روزانه یک و نیم تا دو میلیون لیتر است که به نیروگاه بیستون تزریق می‌شود.

قاچاق سوخت در کرمانشاه حداقلی شده است

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، سپس به موضوع کنترل قاچاق سوخت در استان اشاره کرد و ادامه داد: با تدابیری که در بخش‌های مختلف اندیشیده شده قاچاق سوخت در استان به حداقل رسیده است.

وی از نصب دیپ دیجیتال در پنج مرز استان برای کنترل ورود و خروج سوخت یاد کرد و ادامه داد: سوختی که در اختیار بخش‌های مختلف قرار می‌گیرد نیز برای جلوگیری از سوء استفاده و قاچاق کنترل می‌شود.

 وی تأکید کرد: در همین راستا از نزدیک به ۳۱ هزار دستگاه تراکتوری که در استان داریم حدود ۳۰ هزار دستگاه آن پلاک گذاری شده و ۹۳۰ دستگاه دیگر در آینده پلاک‌گذاری خواهد شد و بر همین اساس سهمیه سوخت در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما