شناسهٔ خبر: 48838546 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با ایسکانیوز مطرح کرد؛

لزوم همسویی وزارت اقتصاد با بانک مرکزی برای برون رفت از نوسانات فعلی

کارشناس اقتصادی گفت: وزیر اقتصاد و دارایی دولت جدید باید بتواند سیاست های مالی و بازرگانی دولت خود را سیاست های پولی بانک مرکزی همسو کند که در این صورت شاهد نوسانات عجیب در اقتصاد نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

علی حیدری؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص شاخصه های وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی دولت جدید گفت: رییس بانک مرکزی حداقل باید شهامت این را داشته باشد که بانک مرکزی را به استقلال برساند. چنانچه بانک مرکزی مستقل داشته باشیم در شرایط تحریم هم میتواند یکجانبه وارد مذاکرات بین المللی شود.

وی افزود: چنانچه نمایندگان مجلس استقلال بانک مرکزی را به رسمیت بشناسند مشکل نرخ ارز حل خواهد شد زیرا در این صورت بانک مرکزی می‌تواند به رغم همه تحریم‌ها در مذاکرات پولی و مالی بین المللی شرکت کرده و در داخل کشور انضباط پولی ایجاد کند.

وی ادامه داد: آنچه که از وزیر اقتصاد و دارایی دولت جدید میتوان انتظار داشت این است که بتواند سیاست های مالی و بازرگانی دولت خود را سیاست های پولی بانک مرکزی همسو کند که در این صورت شاهد نوسانات عجیب در اقتصاد نخواهیم بود.

حیدری تاکید کرد: دولت‌های آینده  باید سیاست‌های مالی و بازرگانی خود را با سیاست‌های عملی بانک مرکزی هماهنگ کنند در این صورت پایه اقتصاد سالم در ایران شکل می‌گیرد اما اقتصاد شفاف نیازمند داشتن رسانه آزاد و پیگیر است تا ایران در بازه زمانی پنج ساله بتواند قدرت اقتصادی منطقه شود.

این کارشناس پولی و بانکی با بیان اینکه رییس جمهور باید توانایی این را داشته باشد که تعریف کلی از اقتصاد کلان با حاکمیت را انجام دهد افزود: بیشتر دولت‌ها از ۱۳۵۰ تاکنون به دلیل خودشیفتگی سیاسی و اینکه خود را محور ایران می‌دانستند به طوری که معتقد بودند اگر این دولت‌ها نباشند ایران و اقتصادی وجود ندارد، اقتصاد و نوع آن را به دستورات فردی خود متکی کرده و به اجرایی شدن واقعیت‌ها و دانش اقتصاد در کشور هیچ اهمیتی ندادند.

پایان پیام/

نظر شما