شناسهٔ خبر: 48837139 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گردوی تازه به بازار آمد!/قیمت گردوی سبز چقدر است؟

گردوی نوبرانه مناطق گرمسیر همانند ورامین و کن و شهریار و هشتگرد تهران در حال رسیدن و آمدن به بازار است اما در مناطق سردسیر همانند تویسرکان از ۲۰ شهریور شروع به برداشت گردو می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر به بازار رفته باشید، کم‌کم گردوهای سبز تازه‌ چیده شده را مشاهده می‌کنید که به فروش می‌رسند. گرچه در نگاه اول به نظر می‌رسد الان برای چیدن گردو کمی زود باشد. به همین دلیل از جناب آقای مهدیان از فعالان فروش آنلاین گردو و صاحب فروشگاه پوست‌کاغذی درخواست کردیم کمی درباره این موضوع توضیح دهند.

 

در برخی مناطق گرمسیری برداشت گردو شروع شده اما هنوز کمی زود است

 

گردوی نوبرانه مناطق گرمسیر همانند ورامین و کن و شهریار و هشتگرد تهران در حال رسیدن و آمدن به بازار است اما در مناطق سردسیر همانند تویسرکان از ۲۰ شهریور شروع به برداشت گردو می کنند و زمان خرید گردوی سبز از ۲۰ شهریور تا ۱۰ مهر ماه است.

 

خرید گردوی سبز به صرفه نیست

 

از هر 100 کیلو گردوی سبز بعد جدا کردن پوست سبز و خشک کردن،  حدود 24 تا 28 کیلو گردوی خشک با پوست چوبی باقی می‌ماند. از طرفی، خشک کردن گردو نیاز به تخصص دارد وگرنه گردوها کپک می‌زنند ضمن اینکه معمولا باغدارهایی که از کیفیت محصولشان مطمئن هستند، گردو را سبز نمی‌فروشند و صبر می‌کنند تا خشک شود.

بنابراین ریسک خرید گردو سبز خیلی بیشتر از گردو با پوست چوبی است اما اگر به مقدار کم و نوبرانه خریده شود اشکالی ندارد.

 

برای خرید گردو خشک تازه تا آبان منتظر بمانید

 

گردوی تویسرکان کمی دیرتر از جاهای دیگر برداشت می‌شود. زمان عرضه ی گردوی تویسرکان اوایل آبان ماه شروع می شود. در واقع در تویسرکان از حدود ۲۰ شهریور برداشت گردو شروع می‌شود و زمان خشک شدن گردو تا اوایل آبان طول می‌کشد.

 

الان گردو بخریم؟

 

توصیه ما به افرادی که تمایل برای خرید گردو دارند این است که به اندازه مصرف این دوماه‌شان گردو بخرند و منتظر باشند تا ازاول آبان گردوی تازه به بازار بیاید.

گردوهایی که پارسال برداشت شده‌اند اگر درجای خشک و خنک نگهداری شده باشد هنوز کیفیت مناسبی دارد و می‌توانند برای دوماه باقی مانده از این گردوها استفاده کنند.

 

قیمت گردو سبز

گردو سبز در بازار تهران از ۱۵ تا ۲۵  تومان عرضه می‌شود که قیمت آن به  به کیفیت گردو و حجم خرید وابسته است البته گردوی تازه پوست‌کنده هم در بازار به قیمت کیلویی۵۰ تا ۶۰ هزارتومان فروخته می‌شود.

 

قیمت روز گردو را از کجا ببینیم؟

قیمت گردو متغییر است و هر چه به پاییز نزدیک می‌شویم این تغییرات بیشتر می‌شود برای همین ما قیمت روزانه گردو را در وبسایتمان ثبت می‌کنیم ضمن اینکه به صورت تلفنی هم مشاوره رایگان می‌دهیم اگر مخاطبان سایت سوالی داشتند می‌توانند با شماره‌ تلفن 08134732135 تماس بگیرند یا آنکه به سایت پوست کاغذی مراجعه کنند.

 

برای مراجعه به سایت پوست کاغذی و دیدن قیمت گردوها یا خرید گردو به Poostkaghazi.com بروید یا آنکه عبارت «فروشگاه پوست کاغذی» را در اینترنت جستجو کنید.

 

انتهای پیام/ 

نظر شما