شناسهٔ خبر: 48835369 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

افزایش ۲۰۵۹۵ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۵۹۵ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (سه شنبه 19 مرداد) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات چهارمین روز کاری خود در هفته جاری با رشد 9605 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 442 هزار واحد قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۵۹۵ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۶۰ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به رقم ۳۶۴ هزار و ۲۵۴ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۴۲۱ واحدی معادل ۱.۳۱ درصد، عدد ۴۱۸ هزار و ۱۷۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۴۲۵ واحدی به رقم ۲۶۴ هزار و ۲۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۵۲۸۱  واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۸۹۵ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۷۲۱۹ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۹۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۴۸۴۹ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۸۴۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فولاد، پارس، فارس، وبملت، حکشتی، تاپیکو و وبصادر به ترتیب با 1822، 1085، 856، 437، 434، 425 و 366 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، فولاد - فولاد مباركه اصفهان، ملت - بيمه ملت، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعی، ومدير - گ.مديريت ارزش سرمايه ص ب كشوري، حكشتي - كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و ثبهساز - بهساز كاشانه تهران در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فولاد، پارس، تاپیکو، کگل، فارس و رمپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی میدکو، وپاسار و شفن، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پارس(تروشیمی پارس) با ۵ درصد رشد و پس از آن، نمادهای آپ، شاملا، بکاب و کالا بود. همچنین نماد معاملاتی کدما(معدنی‌ دماوند ) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای قلرست، کساپا، غاذر، خلنت و غمارگ قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۳۲ هزار و ۸۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۷ هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

یادآور می شود: روز گذشته (دوشنبه 18 مرداد) شاخص کل در بازار بورس  ۱۵ هزار و ۳۱۴ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و ۹۵۸ واحد افزایش به ۴۱۲ هزار و ۷۴۸ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۱۳۲  واحد رشد به ۲۶۰ هزار و ۷۷۹ واحد رسید. شاخص بازار اول ۱۰ هزار و ۸۶۴ واحد و شاخص بازار دوم ۳۱ هزار و ۹۳۹ واحد رشد داشتند. نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۴۰۵ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با یک هزار و ۳۵۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (فارس) با یک هزار و ۱۴۲ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با یک هزار و هفت واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۸۲۵ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۶۷۱ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۴۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۳۷ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۴۴۶ واحد و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۳۸ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

 

در مقابل معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۵۱۰ واحد، گروه صنعتی و معدنی گل گهر (کگل) با ۳۹۸ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۸۹ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۱۲۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۰۰ واحد، بیمه البرز (البرز) با ۷۷ واحد، پست بانک ایران (وپست) با ۶۷ واحد و پدیده شیمی قرن (قرن) با ۶۶ واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

 

روز گذشته نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، گروه دارویی برکت (برکت) و ملی صنایع مس ایران (فملی) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۲ میلیون و ۵۴ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال دادوستد شد و در معاملات امروز بیش از ۹ میلیارد و ۸۸۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۷ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

پایان پیام/50

نظر شما