شناسهٔ خبر: 4882684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«سعید سهیلی» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نسبت به انتصاب دبیر جدید جشنواره فجر خوشبینیم

«سعید سهیلی» گفت: با توجه به سابقه کاری محمد حیدری و ارتباط خوب وی با اهالی سینما نسبت به عملکرد وی در جشنواره خوشبینیم.

صاحب‌خبر -
سعید سهیلی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص انتصاب "محمد حیدری" به عنوان دبیر جدید جشنواره فیلم فجر گفت: محمد حیدری در یک مقطع زمانی مشاور معاونت سینمایی بود. شخصی توانمند، خوش فکر، مدیر و مدبر است و به همین دلیل ارتباط خوب و نزدیکی با اهالی سینما خواهد داشت.

وی بیان کرد: یک جشنواره خوب باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که دبیری بخشی از آن است.
بودجه، فیلمساز، افتتاحیه، اختتامیه، هیات داوران، و... هم اجزای تشکیل دهنده یک جشنواره هستند.

سهیلی افزود: برخی مسائل مثل بودجه، هیات داوران و... به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دبیر مربوط می‌شود و برخی مسائل مثل حضور فیلمسازان معتبر به دبیر جشنواره ختم نمی‌شود پس اگر همه مسائل در کنار هم و با رویکردی مثبت قرار بگیرند شاهد  جشنواره‌ای مطلوب خواهیم بود و هیچکدام به تنهایی قدرت مانور مطلوب ندارند.

این کارگردان درخصوص پیش بینی عملکرد محمد حیدری بیان کرد: فکر می‌کنم محمد حیدری تعامل خوبی را با سینما و سینماگران برقرار می‌کند که در پی آن باید منتظر اتفاقات میمون و مبارکی باشیم.

سهیلی اظهار داشت: مسئولان امر باید برای جشنواره فیلم فجر یک سری اساسنامه تهیه و تنظیم کنند تا در آن مدت زمان ثابتی برای دبیری جشنواره در نظر گرفته شود تا دبیر جشنواره با برنامه ریزی دقیق و منظمی بتواند عملکرد خوبی را در آن مدت از خود ارائه دهد نه اینکه هر زمان و هر موقعی او را عزل کرده و دبیر جدیدی را منتصب کنند.

سهیلی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با دید جدید جشنواره‌ای پویاتر داشته باشیم و من نسبت به این جریان خوش بینم.

انتهای پیام/

نظر شما