به گزارش خبرگزاری آریا، آقای مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری افزود:همچنین متوسط حقوق دریافتی ماهیانه بازنشستگان در فروردین 1400 نسبت به اسفند سال 98 حدود 2.5 برابر شده است، همچنین مجموع پرداختی ماهیانه سازمان بابت مستمری حدود 3.5 میلیون نفر بازنشسته از حدود 6،600 میلیارد تومان در اسفند ماه سال 98، به ماهیانه حدود 17،000 تومان در سال 1400 رسیده است.
سالاری گفت: منابع پایدار مالی مورد نیاز از طریق وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت برای 4 سال پیش بینی و تامین شده است.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در 18 ماه اخیر و با مساعدت بی سابقه دولت به 120 هزار میلیارد تومان رسیده است، همچنین وصول مطالبات سازمان از دولت مسئله است که در سازمان تامین اجتماعی پیگیری شده است، همچنین در مرداد 1400 واگذاری معادل 69 هزار ملیارد تومان سهام دولت در شرکتها انجام شده است. همچنین در سال 99 واگذاری معادل 35 هزار و 400 میلیارد تومان سهام دولت در شرکتها صورت گرفته است.
سالاری بیان کرد: در راستای افزایش و ارتقای سایر خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان نیز اقداماتی از جمله افزایش 10 برابری پرداخت کمک هزینه (اروتز و پروتز) تأمین 300 نوع وسیله کمک پزشکی نظیر ویلچر، عینک، سمعک، واکر و... به بیمهشدگان، افزایش مجموعه تسهیلات قرضالحسنه بازنشستگان از 180 میلیارد تومان در سال 98 به 2 هزار میلیارد تومان در سال 99 و 2600 میلیارد تومان در سال جاری، افزایش 7 برابری سهم سازمان در پرداخت حق بیمه سقف پوشش بیمه تکمیلی مستمریبگیران سازمان در سال 99 نسبت به سال 98 و ادامه روند اشاره شده در سال 1400 صورت گرفته است.
وی با اشاره به پرداخت تفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان گفت: در خصوص این موضوع شستا بایستی به تعهدات خود عمل کند و بخشی از این منابع از انتقال سهام انجام خواهد شد که امیدوار هستیم با توجه به مصوبه هیئت امنای تأمین اجتماعی و مساعدت وزیر رفاه این اتفاق هر چه زودتر انجام شود.
سالاری ادامه داد: اگر بدعهدی هم شود ما از راههای مختلفی این منابع را تأمین و تفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان را پرداخت خواهیم کرد.
سالاری در خصوص کاهش شکایتهای بیمه شدگان از سازمان تامین اجتماعی به دیوان عدالت اداری گفت: امیدواریم خدمات خوبی در ادامه راه به بیمه شدگان ارائه شود.
وی در خصوص راه اندازی مرکز ارتباطات و نظارت مردمی (پاسخگویی شبانه روزی 1420) یادآور شد: به منظور پاسخگویی به سئوال ها، شکایتها، انتقادها و وصول پیشنهادهای شهروندان، مرکز ارتباطات و نظارت مردمی با 130 نفر اپراتور و سازوکار جامع و به روز؛ سازماندهی و راه اندازی شده است.
نظر شما