شناسهٔ خبر: 48817219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت کشتیرانی بین المللی

رئیس جمهور روسیه در نشست ویژه شورای امنیت برای امنیت کشتیرانی بین المللی بر تقویت قانون در زمینه امنیت دریایی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت کشتیرانی بین المللی که در پی حمله به نفتکش صهیونیستی مرسر استریت صورت گفته، گفت: همه تلاش خودمان را برای تقویت حاکمیت قانون در زمینه امنیت دریایی به کار می‌گیریم.

او در ادامه افزود: ما اطلاعات خود را با دیگران در زمینه مقابله با تروریسم به اشتراک خواهیم گذاشت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت دریانوردی بین المللی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، بار دیگر ادعا‌هایی بی اساس را علیه ایران مطرح کرد گفت: ما اطمینان داریم ایران عامل حمله غیرقابل توجیه به کشتی مرسر استریت است. کشور‌های مسئول حملات به کشتیرانی باید بازخواست شوند.

وی گفت: آزادی کشتیرانی و تقویت تجارت دریایی برای ثبات ملت ها، اهمیت دارد. شاهد اقدامات تحریک آمیزی در دریای جنوبی چین هستیم که کشتی‌ها و کشتیرانی را تهدید می‌کند.

او در بخش دیگری از اظهاراتش اتهاماتی را علیه روسیه مطرح کرد و افزود: روسیه برای تغییر ترسیم مرز‌ها و ضربه زدن به حاکمیت کشور‌ها تلاش می‌کند. از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور‌ها در حمایت از مرز‌های به رسمیت شناخته شده آن‌ها از جمله مرز‌های دریایی کشورها، حمایت می‌کنیم.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، در سخنرانی خود در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت دریانوردی گفت: تامین امنیت دریایی در چارچوب پایبندی به قوانین بین المللی امکان پذیر است. با قاطعیت حمله به کشتی مرسر استریت را محکوم می کنیم.

وزیر مشاور در امور خارجه انگلیس، در سخنرانی خود در نشست ویژه شورای امنیت برای بررسی امنیت دریانوردی بار دیگر ادعای تکراری لندن علیه تهران را مطرح کرد و مدعی شد: ارزیابی ما این است که ایران عامل حمله پهپادی به کشتی مرسر استریت است. باید با هر نوع فعالیت خصمانه کشورها در دریاها و اقیانوس ها مقابله کنیم.

بن والاس، وزیر دفاع انگلیس هم در این نشست مدعی شد که انگلیس و کشورهای دیگر به این جمع‌بندی رسیده‌اند که ایران عامل حمله به کشتی مرسر استریت بوده است.

جمعه گذشته نفتکش رژیم صهیونیستی با نام «مرسر استریت» در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت. پس از آن اتهامات بی‌اساسی بدون ارائه شواهد درباره کشورمان مطرح شد.

در پی حمله به این نفتکش یک کاپیتان رومانیایی و خدمه انگلیسی آن کشته شدند. ساعاتی پس از این حادثه ، نفتالی بنت ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد ایران در پشت صحنه این حمله حضور داشته است.

پیش از این «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در گفتگو با خبرنگاران و در واکنش به حادثه اخیر برای کشتی «مرسر استریت» در دریای عمان اطلاعات مطرح شده درباره آن را موثق ندانسته و گفته بود تمام آن‌ها برپایه حدس و گمان است.

انتهای پیام/

نظر شما