شناسهٔ خبر: 48815123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

بیانیه پایانی راهپیمایی گسترده ضد آمریکایی در صنعا:

آمریکا مسئول محاصره یمن است

تظاهرکنندگان یمنی راهپیمایی گسترده خود در صنعا را با شعار «محاصره و بالا رفتن قیمت تعرفه‌های گمرکی، جنایت آمریکایی است»، پایان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، تظاهرکنندگان یمنی با قرائت بیانیه پایانی، به راهپیمایی گسترده خود در صنعا با شعار «محاصره و بالا رفتن قیمت تعرفه‌های گمرکی، جنایت آمریکایی است» , پایان دادند.

در بیانیه پایانی این راهپیمایی آمده است: آمریکا مسئول تجاوز و محاصره مردم یمن است و ما افزایش قیمت تعرفه‌های گمرکی را تصمیم آمریکا می‌دانیم که با ابزار‌ها و عوامل خود آن را به اجرا در می‌آورد.

این بیانیه افزود: سیاست گرسنگی دادن، محاصره و محدود کردن مردم یمن از طریق انواع جنگ اقتصادی، از جمله تصمیم برای افزایش قیمت تعرفه‌های گمرکی، فقط عزم و اراده ما را در برابر نیرو‌های متجاوز افزایش می‌دهد. دزدی‌های دریایی جرمی است که به عنوان جنایت دریایی و تروریسم توصیف می‌شود و ما بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده و دسترسی به غذا و دارو را از حقوق اساسی خود می‌دانیم و نمی‌خواهیم درباره آن چانه زنی کنیم یا آن را با پرونده‌های دیگر مرتبط بدانیم.

همچنین در بیانیه پایانی راهپیمایی گسترده صنعا با شعار «محاصره و بالا رفتن قیمت تعرفه‌های گمرکی، جنایت آمریکایی است»، آمده است: ما سکوت شرم آور و هولناک بین المللی را در برابر تداوم اقدام آمریکا و عربستان سعودی در ارتکاب جنایت نسل کشی با استفاده از محاصره و گرسنگی دادن به مردم یمن و استفاده از این سیاست‌ها به عنوان سلاحی جنگی علیه غیرنظامیان محکوم می‌کنیم. ما از مواضع ملی اعم از تجار، اتحادیه‌ها و اصناف استقبال می‌کنیم که با تصمیم افزایش قیمت تعرفه گمرکی مخالفت می‌کنند و از مواضع شهروندان محترم در شهر‌های اشغال شده تمجید می‌کنیم که این گونه اقدامات را نمی‌پذیرند.

تظاهر کنندگان در این بیانیه تاکید کردند: ما از تصمیمات ملی شورای عالی سیاسی یمن برای محدود کردن تصمیم افزایش قیمت تعرفه گمرکی استقبال می‌کنیم و از همه بازرگانان می‌خواهیم تا کالا‌های خود را به بندر الحدیده هدایت کنند و آمریکا را مسئول هرگونه مشکلی در این زمینه می‌دانیم. گرسنگی دادن و محاصره، ما را مصمم‌تر می‌کند تا یمن را از پلیدی آمریکا و ابزار‌ها و عوامل آن آزاد کنیم. ما از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در همه صحنه‌های نبرد حمایت می‌کنیم و قهرمانی‌ها و فداکاری‌های آن‌ها را در برابر نیرو‌های متجاوز گرامی می‌داریم و قدر می‌نهیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما به مقابله با نیرو‌های متجاوز ادامه می‌دهیم و از یگان‌های موشکی و پهپادی می‌خواهیم که حملات دردناک خود را در عمق مناطق نیرو‌های متجاوز افزایش دهند و به قانون مقابله مثل در قصاص مجرمان عمل کنند./۹۸۸/

منبع: تلویزیون المسیره

نظر شما