شناسهٔ خبر: 48812121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکنش گروه‌های مختلف به صدور احکام زندان برای فلسطینی‌ها در عربستان سعودی

صدور احکام ظالمانه زندان برای شمار زیادی از شهروندان فلسطینی و اردنی در عربستان سعودی، واکنش‌های گسترده گروه‌های فلسطینی را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  العالم، گروه‌های فلسطینی احکام سنگین و ظالمانه دادگاه عربستان سعودی علیه ده‌ها فلسطینی بازداشت شده در زندان‌های این کشور را به شدت محکوم کردند. حماس این احکام را محکوم کرد و جنبش جهاد اسلامی نیز ضمن محکوم کردن این احکام ظالمانه، این اقدام را لکه ننگی بر پیشانی حکام عربستان سعودی و جنایتی اخلاقی و سیاسی دانست.

احمد القزوینی، گزارشگر شبکه با اشاره به صدور چنین احکامی علیه فلسطینی‌ها در عربستان سعودی افزود: حماس که از صدور این احکام شوکه شده بود اعلام کرد این افراد کاری نکرده بودند که مستحق صدور اینگونه احکام سنگین و توجیه‌ناپذیر باشند و تنها کاری که کرده اند حمایت از آرمان و ملت خودشان بوده است.

حماس از سران عربستان سعودی خواست هر چه سریع‌تر این افراد را آزاد کنند و به رنج‌ها و مشکلات آن‌ها و خانواده‌های آن‌ها که بیش از دو سال است در چنین وضعی به سر می‌برند پایان دهند.

در ادامه گزارش آمده است: جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز احکام ظالمانه علیه شهروندان فلسطینی مقیم عربستان سعودی را که به حمایت از مقاومت و پایداری ملت فلسطین در سرزمین‌های اشغالی متهم شده اند، محکوم کرد. این جنبش افزود اینگونه احکام ظالمانه و توجیه ناپذیر هیچ تناسبی با شریعت اسلامی و ارزش‌های عربی در دفاع از مسجدالاقصی و ملت مظلوم فلسطین ندارد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز در واکنش به این اقدام مقامات عربستان سعودی اعلام کرد این احکام، پایداری و مقاومت ملت فلسطین را هدف گرفته است و تجاوزی تروریستی علیه همه گروه‌های ملت فلسطین است. این کمیته‌ها از ملت عربستان سعودی خواست در برابر این اقدامات ظالمانه علیه ملت فلسطین که آرمان فلسطین را هدف گرفته است و صرفا خدمتی به دشمن صهیونیستی است، قیام کند.

جنبش فلسطینی الاحرار نیز احکام صادره را سیاسی و غیرقانونی و لکه ننگی بر پیشانی رژیم سعودی دانست و آن را به ایفای نقش توطئه گرانه علیه ملت فلسطین و آرمان آن متهم کرد.

این جنبش افزود: رژیم عربستان سعودی به سبب بازداشت فلسطینیان بدون آنکه تخلفی انجام داده باشند و یا اتهامی علیه آن‌ها مطرح شده باشد، مرتکب اشتباهی سیاسی شد که در تاریخ این رژیم ثبت خواهد شد.

کمیته بازداشت شدگان اردنی در عربستان سعودی اعلام کرد ۶۹ اردنی و فلسطینی در ارتباط با پرونده مرتبط با جنبش حماس به زندان محکوم شده اند. پایگاه‌های فلسطینی اعلام کردند دادگاه عربستان سعودی محمد الخضری نماینده حماس در عربستان سعودی را که بیمار هم هست به ۱۵ سال زندان محکوم کرد. فرزند محمد الخضری نیز به چهار سال زندان محکوم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما