شناسهٔ خبر: 48809009 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دعوت حوزه هنری برای شرکت در «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی»

سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی با هدف تکریم ساحت امام سوم شیعیان و شهدای گرانقدر کربلا و ارایه هنرمندانه مفاهیم عاشورایی فراخوان ارسال اثر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سپهر سوره هنر، هنرمندان سراسر کشور برای شرکت در سیزدهمین سوگواره عاشورایی که از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، می‌توانند آثار هنری خود را در ۴ بخش طراحی پوستر، تصویرسازی، نقاشیخط و عکاسی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

موضوعات آثار:

براساس فراخوان اعلام شده، در بخش طراحی پوستر، آثار ارسالی باید در موضوعات «تبیین شخصیت امام حسین (ع) «و» امام حسین (ع) در کلام دیگران» تولید شده باشد.
موضوعات بخش تصویرسازی نیز به شخصیت حضرت رباب (س) و حضرت مسلم بن عقیل (ع) اختصاص دارد.
در بخش نقاشیخط، هنرمندان می‌توانند با استفاده از مجموعه اشعار ترکیب بند محتشم کاشانی، آثار خودرا روی بوم خلق کرده و طبق موارد ذکر شده در فراخوان برای ارسال اقدام کنند.
هنرمندان عکاس نیز می‌توانند با ارسال عکس‌های خود به سه صورت – تک عکس، مجموعه عکس و فوتوکلیپ - در این رویداد هنری و فرهنگی شرکت کنند.
در این بخش، موضوعات عکاسی باید به مراسم عزاداری امام حسین (ع) و نماد‌های عاشورایی در دوران کرونا در بیمارستان ها، مراکز درمانی، منازل، شهر‌ها و روستاها، روضه‌های خانگی، مواسات و کمک‌ها و نذورات مردمی اختصاص داشته باشد.
علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند برای ثبت نام، تکمیل فرم شرکت، دریافت کد رهگیری و اطلاع از چگونگی ارسال آثار و تقویم برگزاری به سایت artfest.ir مراجعه کنند.

جوایز و خرید آثار

از نکات قابل توجه سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی آن است که علاوه بر اهدای جوایز به هنرمندان برگزیده و نمایش آثار برتر، تعدادی از آثار منتخب در همه بخش‌ها با نظر کارشناسان، توسط حوزه هنری خریداری می‌شود.

نظر شما