شناسهٔ خبر: 48803324 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون اول مجلس سنای افغانستان:

اقدامات آمریکا باعث به میان آمدن بحران کنونی در افغانستان شده است

معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت: به رسمیت شناختن همزمان طالبان و حکومت در افغانستان توسط آمریکا، باعث به میان آمدن بحران کنونی در کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت: واشنگتن با به رسمیت شناختن همزمان طالبان و حکومت در افغانستان، باعث به میان آمدن بحران کنونی در کشور شده است.

ایزدیار با اشاره به عملکرد طالبان، از امضای پیمان امنیتی میان واشنگتن و کابل و نیز امضای موافقتنامه صلح میان آمریکا و طالبان انتقاد کرد.

وی بیان داشت: «حتی اگر طالبان به زور افغانستان را اشغال نظامی بکنند، معنایش حاکمیت نیست! معنایش آوردن ثبات نیست! جنگ ادامه پیدا می‌کند، مقاومت ادامه پیدا می‌کند.»

معاون اول مجلس سنای افغانستان افزود: «از یک طرف با حکومت افغانستان پیمان امنیتی امضا کردند، از طرف دیگر معاهده ای را با طالبان امضا کردند و دو جانب را در افغانستان به رسمیت شناختند. همان آغاز بحران جدید و آغاز افزایش بحران در افغانستان بود.»

گفتنی است که طالبان طی ماه های اخیر حملات خود در نقاط مختلف افغانستان را افزایش داده است. بسیاری از مردم و مقامات افغانستان آمریکا را مقصر وضع موجود می دانند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما