شناسهٔ خبر: 48799050 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

تمام شهرهای تهران بحرانی و قرمز هستند/ 142 فوتی بر اثر کرونا در تهران در شبانه‌روز گذشته

صاحب‌خبر -
تمام شهرهای تهران بحرانی و قرمز هستند/ 142 فوتی بر اثر کرونا در تهران در شبانه‌روز گذشته
خبرگزاری آریا- فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته 142 بیمار در تهران بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح مراکز جدید واکسیناسیون تهران، افزود: تهران همچنان وضع ناپایداری دارد و همه شهر‌های استان تهران به صورت همگن در شرایط بحرانی هستند.
وی افزود: در شبانه‌روز گذشته هزار و 940 بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به اینکه 240 هزار نفر در شبکه بانکی حضور دارند که در گروه پر خطر هستند.
دکتر زالی ادامه داد: بر اساس مطالع صورت گرفته در تهران کارمندان بانک‌ها 3.5 تا 5 برابردر خطر بیشتر کرونا قرار دارند.
 رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کامرندانی که در بانک‌ها واکمسینه می‌شوند از گروهخ‌های پر خطر هستند، گفت: در این مرکز واسیناسیون 2500 نفر از کارمندان بانک‌ها واکسینه خواهند شد.
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه 67 هزار نفر از کارمندان بانک‌ها در روز‌های آینده به اتمام خواهد رسید، بیان داشت: اکنون تهران در وضعیت قرمز قرار دارد و همه شهر‌های استان تهران نیز در روز‌های اخیر از یک وضعیت همگن و قرمز برخوردار هستند.
وی با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی مراکز درمانی استان تهران، افزود: اکنون 9400 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تهران بستری هستند که 2500 بیمار آن در بخش مراقبت ویژه قرار دارند.
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اضافه کرد: دیروز 1940 بیمار جدید در مراکز درمانی تهران بستری شده و 1410 بیمار نیز ترخیص شدند.
دکتر زالی با اشاره به اینکه عدم توازن بین ترخیصی و ورودی بیمار به مراکز درمانی وجود دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه 20 هزار بیمار سرپایی مراجعه کننده به مراکز درمانی داشتهایم تهران در وضعیت قرمز است.
وی با اشاره به فعال بودن 4200 تا 4500 تخت درمان بیماران سرپایی در تهران، متذکر شد: در این مراکز بیماران در 6 تا 8 ساعت خدمات مختلف شامل اکسیژن تراپی و درمان و تزریق وریدی را دریافت میکنند.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه 100 مرکز درمان سرپایی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: 1500 تخت اورژانس نیز فعال شده است.

نقش راهبردی هلال احمر در تهیه دارو و واکسن کرونا
فرمانده ستاد مدیریت مقابله با کرونای شهر تهران گفت: در تامین واکسن، سرم ودارو نقش هلال احمر راهبردی است و کمتر دستگاهی مانند هلال احمر از وجاهت بین المللی برخوردار است.
دکتر علیرضا زالی در مراسم افتتاح مرکز واکسیناسیون هلال احمر گفت: امروز دو مرکز واکسیناسیون تحت حمایت هلال احمر افتتاح شد، از روز‌های آغازین بیماری هلال احمر در کنار ما بود و با توجه به ساختار چالاک اجرایی و خدماتی هلال احمر در بحران می‌تواند نقش آفرینی کند و در کسوت‌های مختلف هلال احمر در کنار ما باشد.
زالی ادامه داد: با توجه به شناخت هلال احمر تردید ندارم که از ظرفیت هلال احمر می‌توانیم به خوبی بهره‌مند شویم و موثر‌ترین راه برای مقابله با کرونا واکسیناسیون است چراکه بین سرعت واکسیناسیون و کاهش بار بیماری ارتباط محکمی وجود دارد.
فرمانده ستاد مدیریت مقابله کرونای شهر تهران ادامه داد: بیش از چندین برابر ظرفیت فعلی آمادگی داریم فرایند واکسیناسیون را تسریع دهیم و حسن همکاران ما با هلال احمر این است که این نهاد جایگاه موجه مبنی بر سرمایه اجتماعی دارند و حضورشان در جایگاه واکسیناسیون برای ما مهم است و حضورشان اعتماد خوبی به مردم می‌دهد.
زالی گفت: در واکسیناسیون حجاج که کار با دقتی است هلال احمر سند متقنی در این زمینه دارند و در روز‌های آینده نیز شاهد افتتاح مراکز واکسیناسیون هستیم و هدف از راه اندازی این مراکز تسریع در فرایند واکسیناسیون است.
وی افزود: رئیس جمهور تماسی با من داشت و "خسته نباشید و خداقوت جانانه ای" به نیرو‌های عرصه سلامت و بهداشت ابلاغ کرد.

نظر شما