شناسهٔ خبر: 48795884 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نقش آفرینی خوب صدا و سیما در ایام کرونا و انتخابات

رئیس قوه قضاییه گفت: صدا وسیما در ایام شیوع کرونا و همچنین انتخابات نقش قابل توجهی ایفا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای که به مناسبت روز خبرنگار وارد سازمان صدا وسیما شده بود پس از قرائت فاتحه بر مزار شهدای گمنام مسجد بلال صدا و سیما در اداره کل پخش اخبار سیما حضور یافت.
وی در بدو ورود کار خبر را کاری سخت توصیف کرد و گفت: سختی به این سبب است که باید بهنگام و شفاف و همراه با مسائل حرفه‌ای و رعایت اخلاق باشد.
آقای محسنی اژه‌ای با حضور در تحریریه خبر ۲۰:۳۰ گفت: این بخش خبری ارتباط دو سویه خوبی میان جامعه وحاکمیت ایجاد می‌کند و انتقاد‌های مردم از طریق این بخش منتقل می‌شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر این بخش خبری را می‌بینید؟ افزود:، چون معمولاً دیرتر به منزل می‌رسم بخش‌های بعدی را فرصت دیدن پیدا می‌کنم.
رئیس قوه قضائیه در پاسخ به اظهارات سردبیر بخش خبری ۲۰:۳۰ مبنی بر لزوم همکاری هر چه بیشتر قوه قضائیه با صدا وسیما گفت: از مرکز رسانه قوه قضائیه خواسته ام گاردش را به روی همه رسانه‌ها و به ویژه صدا و سیما باز کند چرا که ما ملات‌های بسیار زیادی در قوه داریم که می‌تواند برای ارتقا آگاهی مردم موثر باشد.
وی با حضور در تحریریه خبر ۲۴ هم گفت: من معمولاً​ اخبار شما را بیشتر می‌بینم چرا که آن موقع منزل هستم.
رئیس قوه قضائیه با حضور در تحریریه اخبار ورزشی خود را علاقمند به ورزش معرفی کرد وافزود: اخبار مربوط به المپیک را هم تا حد توان پیگیری می‌کردم.
آقای محسنی اژه‌ای در ادامه وارد خبرگزاری صدا و سیما شد و در بدو ورود با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران، کار خبر را کار حساس و ظریف خواند و گفت: همه اهمیت خبر به واسطه سرعت، شفافیت و صداقت آن است.
وی به عملکرد صدا وسیما در حدود ۲ سال گذشته اشاره کرد و افزود: صدا وسیما در ایام شیوع کرونا در ارتقای آگاهی‌های مردم نقش خوبی داشت و کمک خوبی به مسئولان و به ویژه دولت و شبکه درمانی کشور کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: صدا و سیما همانند تیم سلامت نقش قابل توجهی در سلامت روح و روان مردم داشت.
محسنی اژه‌ای افزود: اقدام دیگر صدا وسیما برگزاری انتخابات بود که کاری ارزشمند انجام داد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون صدا و سیما با جنگ پیچیده رسانه‌ای مواجه است، ادامه داد: صدا و سیما در این جنگ نامتوازن و فشار مضاعف روانی، نقش بی بدیلی در خنثی کردن جنگ روانی دشمن دارد و به لطف خدا از مرجعیت و جایگاه خوبی برخوردار است.
رئیس قوه قضاییه افزود: این مرجعیت را باید تقویت کرد و توسعه داد و توسعه و تعمیق آن به اعتماد مردم بستگی دارد.

نظر شما