شناسهٔ خبر: 48790411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

بانکها پای خود را از ساختمان سازی بیرون بکشند

باشگاه خبرنگاران

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک استان تهران در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه ما باید سازندگی را شروع کنیم و امید به زندگی را به مردم بازگردانیم، گفت: اتحادیه املاک استان تهران در چند سال گذشته به شدت به تخلفات در این بخش رسیدگی کرده و از سوی دیگر برای رفاه مردم و مستاجران سعی کرده اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد‌.

او با بیان اینکه قیمت مسکن ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه آمارها هم نشان دهنده کاهش بیشتر قیمت مسکن است.خسروی با بیان اینکه در سال ۹۹ بانک مرکزی در یک آمار به یک باره اعلام کرد که قیمت مسکن ۴۸ درصد افزایش یافته است، افزود: در همان دوره ما طبق آمارهای کف بازار اعلام کردیم که تنها ۸ تا ۱۲ درصد قیمت مسکن افزایش یافته است که همین آمار غلط توسط بانک مرکزی باعث شد که به یک باره رشد قیمت مسکن به بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد برسد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک توضیح داد: در حال حاضر متوسط قیمت مسکن ۲۶ تا ۲۷ میلیون تومان است، این در حالی است که بانک مرکزی قیمت مسکن را بیش از ۳۰ میلیون تومان اعلام کرده است.خسروی با بیان اینکه سامانه املاک و مستغلات اطلاعات کد رهگیری در اختیار اتاق ایران و اصناف اتاق ایران قرار می‌دهد، گفت: بانک مرکزی هم این اطلاعات را از آنها دریافت می‌کند و مابقی اطلاعات در این سامانه قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود و در ۵ سال گذشته ما ۵ میلیون واحد مسکونی کمبود داریم، افزود: در صورتی که وزارت راه و شهرسازی به دو وزارتخانه مسکن و حمل و نقل تفکیک شود، به نفع مردم و بازار مسکن خواهد بود. وزارت مسکن هم پیش از آن که ادغام شود در حوزه مسکن فعالیت بسیار مناسبی داشته است و تفکیک این دو وزارتخانه به نفع هر دو بخش خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما