شناسهٔ خبر: 48787233 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 17 مرداد 1400

آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 17 مردادماه اعلام شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ شهرام حبیب‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی شبانه‌روز گذشته ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند.

وی افزود: خوشبختانه ۸۹ بیمار مبتلا به کرونا نیز با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های استان اردبیل مرخص شدند.

شمار بستری‌ها به ۶۶۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به ۶۶۶ نفر رسید که از این تعداد ۸۹ بیمار بدحال در بخش ICU تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

حبیب‌زاده بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، گرمی، خلخال، پارس‌آباد و اصلاندوز در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های بیله‌سوار، نمین، کوثر، سرعین و نیر در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند.

وی با تاکید بر ادامه استفاده مردم از ماسک گفت: امروز دغدغه ما، موج پنجم کرونا بوده که عمدتا از نوع ویروس جهش‌یافته دلتای هندی است.

تزریق بیش از ۲۴۴ هزار دُز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۲۴۴ هزار و ۶۸۲ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۰۱ هزار و ۶۷۶ دُز مربوط به نوبت اول و ۴۳ هزار و ۶ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسون است.

حبیب‌زاده با اشاره به اهمیت انجام واکسیناسیون بیان کرد: باید روند واکسینه شدن مردم استان اردبیل بیشتر شده و به‌صورت خیلی فعال‌تر ادامه یابد.

 

بیشتر بخوانید:

  • آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 16 مرداد 1400
  • آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان اردبیل تا 13 مرداد 1400

نظر شما