شناسهٔ خبر: 48786153 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت تسهیلات به ۳۳۳ طرح روستایی استان سمنان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان گفت: ۳۳۳ طرح روستایی استان سمنان به مبلغ ۶۰۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال تسهیلات دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مجتبی اخلاقی، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار ضمن عرض تبریک این روز به خبرنگاران استان که در عرصه اطلاع رسانی صادقانه فعالیت می‌کنند گفت: این صندوق در حوزه‌های اشتغال شهری، روستایی و پرداخت تسهیلات ضروری در قالب تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌ها فعالیت و تسهیلات پرداخت می‌کند.

او ضمن اشاره به رویکرد این صندوق در راستای حمایت از مهاجرت معکوس روستاییان افزود: کل اعتبارات اشتغال روستایی که به صندوق ابلاغ شده بود ۸۰۹ میلیارد ریال بوده که ۳۳۳ طرح در بخش روستایی به مبلغ ۶۰۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون ریال پرداخت شده است.

به گفته اخلاقی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در حوزه شهری طی تفاهمنامه‌هایی با دستگاه‌هایی نظیر وزارت کار، میراث فرهنگی، سازمان ملی ورزش و جوانان به ۴۰۵ طرح به مبلغ ۱۳۴ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

اخلاقی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان سمنان ادامه داد: طی تفاهم نامه‌ای که با سازمان‌هایی نظیر فرودگاه‌های کل کشور، مرکز خدمات حوزه علمیه، کانون بازآفرینی شهری، ایثارگران ناجا و ... ۷۹۰ فقره تسهیلات ضروری به مبلغ ۷۴ میلیاردو ۷۷۰ میلیون ریال از ابتدای سال ۹۹ تاکنون پرداخت شده است.

او  ضمن اشاره به راه اندازی سامانه تحفه طی انعقاد تفاهم نامه با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این سامانه مختص اصحاب رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران است که می‌توانند با ثبت نام در سامانه از این فرصت برای اجاد شغل و حمایت از کسب کارشان استفاده کنند.

صندوق کارآفرینی امید استان سمنان از سال ۸۴ با ادغام ۳ صندوق فرصت‌های شغلی، ازدواج و توسعه روستایی با نام صندوق مهر امام رضا شروع به فعالیت کرد که در سال ۱۳۹۲ به نام صندوق کارآفرینی امید استان سمنان تغییر نام داد که اکنون ۷ شعبه این صندوق با ۲۳ نفر پرسنل در استان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما