شناسهٔ خبر: 48781358 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

بهره‌برداری از نخستین کتابخانه «ادبیات داستانی»

نخستین کتابخانه ادبیات داستانی کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نخستین کتابخانه ادبیات داستانی کشور با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران، امین متولیان معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی، مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی افتتاح شد.
در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم راه‌اندازی این کتابخانه‌ها در استان‌ها و حتی شهرستان‌ها تداوم پیدا کند و ما شاهد راه‌اندازی یک حلقه از کتابخانه‌های ادبیات درایران باشیم.
صالحی تأکید کرد: معتقدم تمدن اسلامی از کتابخانه‌ها شروع شده است و کتابخانه‌ها قبل از اینکه ما حتی مدرسه و مکتب خانه داشته باشیم وجود داشته است لذا ایده کتابخانه‌های تخصصی با رویکرد ادبیات داستانی بسیار مهم است و می‌توان از فرصت آن، موتور محرکه که «هنر» است را فعال‌تر کرد.
علیرضا مختارپور «دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی» کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه محافل ادبی شعر و داستان طی یکی دوسال اخیر که با کرونا مواجه بودیم تلاش‌های زیادی داشتند و بار محافل شعر را به تنهایی به دوش کشیدند، از همه کسانی که در راه‌اندازی این کتابخانه تخصصی نقش داشتند بخصوص همکاران استان تهران تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد که این کار الگویی برای دیگر استان‌ها و شهر‌ها باشد.
گفتنی است با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی زنده یاد ابولفضل زرویی نصرآباد به کتابخانه ادبیات داستانی شهید چمران اهدا گردیده است.

نظر شما