شناسهٔ خبر: 48780776 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یمن: دوران دخالت عربستان در امور صنعاء سپری شده است

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن تاکید کرد دوران قیمومیت و دخالت عربستان در امور داخلی صنعاء سپری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی در صنعا در واکنش به اظهارات مداخله جویانه اخیر وزیر امور خارجه عربستان، تاکید کرد که دوران قیمومیت و دخالت عربستان در امور یمن سپری شده است.

او گفت: وزیر خارجه سعودی نباید همزمان با آغاز مأموریت فرستاده جدید سازمان ملل، برای اظهار موضع قدرت هیجان زده شود.

هشام شرف افزود: ما صلحی را که عربستان با هدف تأمین منافع متحدان خود و به امید تداوم ایفای نقش قیمومیت و سلطه جویی اش در یمن تحمیل کند یا برای تحقق آن پیش شرط تعیین کند، نخواهیم پذیرفت.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن تصریح کرد: می‌توان روابط آینده بین یمن و عربستان را بر اساس پایبندی به اصل حسن همجواری، احترام متبادل و دخالت نکردن در امور داخلی یکدیگر از نو بنیان گذاشت.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان با استقبال از انتصاب هانس گروندبرگ به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، بر حمایت مستمر ریاض از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن تأکید کرد.

این ادعا در حالی مطرح می‌شوند که عربستان با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با همراهی آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ کشور یمن را آماج حملات نظامی از زمین، دریا و هوا قرار داده است. این تجاوز نظامی تاکنون هیچ دستاوردی برای ریاض نداشته و تنها به ویرانی کشور یمن و کشته شدن هزاران غیر نظامی در این کشور منجر شده است.

روز جمعه، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از انتصاب هانس گروندبرگ، دیپلمات سوئدی به عنوان فرستاده ویژه در یمن و جانشین مارتین گریفیتس، که به عنوان معاون دبیرکل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امدادرسانی اضطراری فعالیت می‌کردم، خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما