شناسهٔ خبر: 48780552 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پیشنهادات جالب دانشگاه‌ها به داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۰؛

از پرداخت حقوق ماهیانه به رتبه‌های برتر تا قول استخدام و امریه سربازی +جدول

انتخاب رشته داوطلبان مجاز در آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا ۲۰ مرداد ادامه دارد و دانشگاه‌های مطرح در کشور به رتبه‌های برتر در این آزمون که آنها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند، تسهیلات ویژه‌ای ارائه می‌دهند. هنگام مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، با مواردی مواجه می‌شویم که اگرچه دردی از داوطلبان دوا نکند اما با این حال مطالعه آن خالی از لطف نیست است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ طبق روال هر سال پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۰ دانشگاه‌های کشور شرایط دانشگاه خود را به اطلاع پذیرفته شدگان می‌رسانند تا داوطلبان کنکور بتوانند با اطلاع از این شرایط رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند. برای این منظور، داوطلبان ابتدا باید دفترچه انتخاب رشته را به خوبی مطالعه کرده تا بتوانند با اطلاعات دقیق به انتخاب رشته بپردازند.

هنگام مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری، با مواردی مواجه می‌شویم که اگرچه دردی از داوطلبان دوا نکند اما با این حال مطالعه آن خالی از لطف نیست است. یکی از این موارد تسهیلات اعطایی برخی از دانشگاه‌های کشور به دانشجویان برتر با شرایط خاص است. در این بین برخی دانشگاه‌ها با اعطای تسهیلات مالی و برخی دیگر با اعطای تسهیلات رفاهی همچون اعطای خوابگاه، بیمه و... سعی کردند تا داوطلبانی را که حایز رتبه‌های برتر هستند، را جذب کنند.

در ادامه به چند نمونه از تسهیلات دانشگاه‌ها برای جذب داوطلبان برتر آزمون سراسری ۱۴۰۰، مشاهده خواهید کرد؛

نظر شما