شناسهٔ خبر: 48776365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بذرکاری در هزار و ۵۳۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی

خبرگزاری صداوسیما

هزار و ۵۳۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی و جنگلی کهگیلویه و بویراحمد نهال کای و بذرکاری شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی این استان گفت: از پارسال تاکنون، هزار و ۵۳٠ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طرح بذرکاری و نهال کاری اجرا شد.
جواد رحیمیان با بیان اینکه توسعه کشت‌ها و پوشش مناطق هدف با بذر‌های مختلف از جمله بلوط انجام شد، افزود: با اجرای این طرح بخش زیادی از جنگل‌ها و پوشش مراتع در کهگیلویه و بویراحمد احیاء شد.
رحیمیان با بیان اینکه پس از بذر کاری و نهال کاری نگهداری از این ظرفیت‌ها نیز از محور‌های مهم توسعه ظرفیت‌های جنگلی است، اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون حراست و حفاظت از بذر‌ها و نهال‌های کاشته شده در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از مناطق هدف انجام گرفت.
رحیمیان آتش سوزی‌ها، آفات و امراض به ویژه برگ خوار‌ها را از جمله آسیب‌ها و چالش‌های پیش روی جنگل‌ها و مراتع بویژه درختان بلوط در استان دانست و ادامه داد: خشکیدگی درختان بلوط، تغییرات اقلیمی و تخریب و تصرف منابع طبیعی از دیگر موارد آسیب زای این بخش است.
رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری منابع طبیعی استان با اشاره به اهمیت لزوم توسعه اصولی با در نظر گرفتن حمایت از ظرفیت‌ها و منابع طبیعی، گفت: سدسازی‌ها، خطوط انرژی، راهسازی و توسعه‌های انسانی نیز در تخریب منابع طبیعی و جنگل‌ها نقش دارند.

نظر شما