شناسهٔ خبر: 48770248 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در دیدار فالح الفیاض؛

شمخانی: انتخابات آتی عراق میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: انتخابات آتی در عراق میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود است.

صاحب‌خبر -

علی شمخانی روز شنبه در دیدار فالح الفیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق با تجلیل از نقش تعیین‌کننده الحشد الشعبی در تامین امنیت و ثبات در عراق، این نهاد مردمی را یادگار ارزشمند و ماندگار فرماندهان بزرگ مقاومت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توصیف کرد.

نماینده مقام معظم رهبری، ضرورت حفظ و تقویت الحشد الشعبی عراق و لزوم هماهنگی و هم‌افزایی این نیروی توانمند مردمی با ارتش این کشور را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: وحدت و انسجام مردم، دولت و نیروهای مسلح عراق زمینه‌ساز امنیت پایدار در این کشور خواهد بود.

شمخانی با اشاره به مصوبه مجلس ملی عراق درخصوص خروج نظامیان بیگانه از این کشور گفت: تسریع در اجرای دقیق و کامل این مصوبه علاوه بر کاهش چشمگیر تنش‌های امنیتی و حتی سیاسی در عراق، گام بلندی در استقرار ثبات و امنیت بیشتر در منطقه است.

وی انتخابات آتی در عراق را میدان مهمی برای تداوم مردم‌سالاری و تثبیت نقش موثر سیاسی مردم عراق در تعیین سرنوشت خود ذکر کرد و اظهار کرد: هوشمندی و انسجام گروه‌های سیاسی، دینی و قومی یکی از الزامات اجتناب‌ناپذیر در برگزاری انتخاباتی سالم و جلوگیری از دخالت بیگانگان در این فرایند مهم سیاسی در عراق است.

فالح الفیاض فرمانده الحشد الشعبی عراق نیز در این ملاقات با تبریک برگزاری موفق و با شکوه انتخابات ریاست جمهوری در ایران، ثبات سیاسی و امنیتی در جمهوری اسلامی را در تداوم امنیت پایدار در منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار عنوان کرد.

وی ضمن تجلیل از نقش ارزنده شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در شکل‌گیری و بالندگی حشد شعبی در عراق افزود: امروز عراق با هدایت مرجعیت عالی و فداکاری نیروهای مسلح و حشد شعبی به امنیتی قابل قبول و رو به توسعه رسیده است.

الفیاض حشد شعبی را سازمانی قانونمند و مکمل ارتش عراق عنوان و اظهار کرد: وجود الحشد الشعبی که نماد مشارکت مردم در تامین امنیت کشورشان است موجب ناامیدی دشمنان و گروه‌های تروریستی برای ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عراق شده است./ایرنا

نظر شما